نوشته شده توسط : abbuse

دكتر 'سید منصور میرابوطالبی' سه شنبه شب درگفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جسد 'مهدی احمدیان' پس از عملیات رها سازی به كاشان انتقال داده شد.

وی افزود:به علت تاریكی هوا، عملیات جستجو توسط گروه های امدادگر متوقف شده و با روشن شدن هوا روز چهارشنبه این عملیات از سر گرفته خواهد شد.

وی خاطر نشان كرد: این عملیات با حضور گروه های امداد و نجات شهرستان های، آران و بیدگل، اصفهان، شاهین شهر، شهرضا، كاشان، نجف آباد و نطنز انجام می شود.

رییس جمعیت هلال احمر كاشان همچنین گفت: دو گروه آنست (سگ های جستجوگر)، یك فروند بالگرد MI1 و یك دستگاه زنده یاب بیورادار نیز در محل حادثه، برای كمك به تیم های امداد و نجات در محل حادثه حضور دارند.

یك گروه كوهنورد 10 نفره كاشانی در برنامه صعود زمستانه، جمعه گذشته به رشته كوه های كركس نطنز موسوم به 'یال اوره' در ارتفاع دو هزار و 700 متری رفته بودند، كه گرفتار برف، سرما و بهمن شدند.

پنج نفر از این كوهنوردان توسط گروه های امداد و نجات جمعیت هلال احمر نجات یافتند، جسد دو كوهنورد نیز روز (دوشنبه) توسط امدادگران پیدا شد، اما از سرنوشت دو كوهنورد دیگر خبری نیست.

قله كركس نطنز با سه هزار و 980 متر ارتفاع در شمال استان اصفهان قرار دارد.

562



:: برچسب‌ها: کودک ,
:: بازدید از این مطلب : 459
|
امتیاز مطلب : 37
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : abbuse

'سعدالله زارعی' روز چهارشنبه در گفت و گوی با خبرنگار ایرنا در مورد ادعاهای اخیر رژیم صهیونیستی اظهار داشت: تجربه نشان داده كه هر گاه دستگاه های جاسوسی و اطلاعاتی غرب و رژیم صهیونیستی برنامه ای برای خرابكاری و یا ترور برخی از افراد در ایران داشته اند، قبل از آن یك سناریوی تبلیغاتی مبتنی بر عملیاتی روانی ایجاد می كنند.

وی افزود: مبنای این سناریوی تبلیغاتی مبتنی برعملیاتی روانی، متهم كردن جمهوری اسلامی ایران به اقدام های تروریستی در برخی از كشورها است و دو هفته پس از آن عملیات تروریستی علیه ایران شروع می شود.

این كارشناس مسائل سیاسی گفت: معتقدم طرح این سناریو یك هشدار به مسوولان نظام و نیروهای اطلاعاتی كشور است تا مراقب باشند چرا كه سناریوی واقعی آنان ترور و شهادت افرادی همچون شهید احمدی روشن است.

زارعی خاطرنشان كرد: آنان در گذشته نیز با ایجاد عملیات روانی با عنوان اراده ایران برای ترور یك سفیر عرب در واشنگتن سناریوی به شهادت رساندن دانشمندان هسته ای كشور را طراحی كردند.

وی اظهار داشت: همچنین آلوده كردن فضا برای تحت الشعاع قرار دادن انتخابات بزرگ ملت ایران نیز یكی دیگر از اهداف این سناریوی شوم بشمار می آید چرا كه غربی ها تمایل دارند نام ایران زمین در نزد افكار عمومی با مردم سالاری عجین نباشد.

گزارمیز**9187**1542



:: برچسب‌ها: وابسته به تکزاس , معماری , هنر ,
:: بازدید از این مطلب : 492
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : abbuse

'سیروس شاه غیبی ' روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بدنبال توافق سازمان ملی استاندارد ایران و مدیركل كنترل كیفیت استاندارد عراق، قرار داد دولت عراق با شركت بازرسی sgs در امر صادرات كالا به آن كشور خاتمه یافته است.

وی گفت: پیش تر در جلسه كمیسیون تخصصی صادرات كردستان این مطلب توسط مسوولان استان اعلام شد كه به تازگی لغو قرارداد این شركت توسط سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران ابلاغ شده است.

وی خاطر نشان ساخت: صدور گواهی بازرسی sgs برای كالاهای ایرانی صادره به كشور عراق علاوه بر وجود مقررات سختگیرانه و تحمیل هزینه های سربار، افزایش قیمت كالاهای صادراتی و كاهش قدرت رقابت پذیری فعالان اقتصادی را بدنبال داشت.ك/3

533/ 640



:: برچسب‌ها: آسمان , سان ,
:: بازدید از این مطلب : 551
|
امتیاز مطلب : 32
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : abbuse
عزاداری اهالی کلیسا برای کشیش های مقتول

عزاداری اهالی کلیسا برای کشیش های مقتول

دادستان ها در کلمبیا می گویند دو کشیش کلمبیایی که سال قبل در بوگوتا، پایتخت، به ضرب گلوله کشته شده بودند، شخصا قاتلان خود را برای این کار اجیر کرده بودند.

اجساد ریچارد پیفانو، ۳۷ ساله، و رافائل رئاتیگا، ۳۵ ساله، در ژانویه سال ۲۰۱۱ در اتومبیلی در جنوب بوگوتا پیدا شد.

بستگان کشیش ها می گویند که آنها قربانی سرقت مسلحانه شده اند.

اما این پرونده اکنون دستخوش چرخشی باورنکردنی شده است.

دادستان ها می گویند این دو کشیش، پس از آنکه یکی از آنها مبتلا به ایدز شد، پیمان خودکشی امضا کردند.

اما از آنجا که جرات این کار را نداشتند اقدام به اجیر کردن آدم کش حرفه ای کردند.

خانواده این دو کشیش گزارش ها دایر بر روابط جنسی آن دو با یکدیگر را رد کرده اند.

دو متهم به قتل از طریق تماس هایی که با تلفن کشیش ها گرفته شده بود ردگیری و دستگیر شدند. آنها تحت محاکمه قرار دارند.

دادستان ها ادعا می کنند مقتولان معادل ۸۵۰۰ دلار به آدم کشان پرداختند تا قتل را انجام دهند و طوری صحنه سازی کنند که گویی حادثه یک سرقت مسلحانه بوده.

روزنامه کلمبیایی ال تیمپو می نویسد که این دو کشیش از دوران تحصیل دوست بوده اند و اغلب مراسم عشای ربانی و سایر مراسم مذهبی را با هم اجرا می کردند.

پدر رئاتیگا در آخرین مراسم عشای ربانی اش از اهالی کلیسا خواسته بود برای سانتا مارتا یا همان قدیس آرمان های از دست رفته دعا کنند.

پدر پیفانو در آخرین برنامه اش از اهالی کلیسا خواسته بود تا برای او دعا کنند.

خودکشی مانند همجنسگرایی در کلیسای کاتولیک ممنوع است.



:: برچسب‌ها: جدید , ژاپن ,
:: بازدید از این مطلب : 500
|
امتیاز مطلب : 28
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا و به نقل از فدراسیون شنا ، بیست و یكمین دوره رقابتهای لیگ واترپلو در حالی هفته های پایانی خود را سپری می كند كه تیم فولاد ماهان سپاهان با پیروزی هفته گذشته برابر هیات شنای خوزستان قهرمانی زود هنگام خود را در این رقابتها مسجل كرده است و سایر تیم های برای كسب بهترین جایگاه در جدول تلاش می كنند.

در این میان نفت و گاز امیدیه كه با 17 امتیاز در مكان دوم جدول قرار دارد این هفته در مشهد میهمان هیات شنای خراسان خواهد بود و تلاش می كند تا در این دیدار بیرون از خانه مقابل تیم قعرنشین ، یك گام به سوی نایب قهرمانی این فصل بردارد.

تیم هیات شنای زنجان كه با 16 امتیاز در رده سوم جدول قرار دارد و نزدیك ترین تعقیب كننده نفت و گاز امیدیه محسوب می شود نیز در گچساران به مصاف نفت و گاز این شهر خواهد رفت،دیداری كه در صورت ناكامی نفت امیدیه می تواند نماینده زنجان را در جایگاه دوم جدول قرار دهد.

در سومین و آخرین دیدار هفته سیزدهم نیز خانه شناگران اصفهان میزبان هیات شنای گیلان خواهد بود دیداری كه با توجه به مسابقه معوقه هیات شنای گیلان مقابل نفت و گاز گچساران می تواند در هفته های پایانی در رده بندی تیم های دوم و سوم لیگ برتر تعیین كننده باشد.

برنامه هفته سیزدهم رقابتهای لیگ برتر واترپلو به شرح زیر است :

جمعه 28 بهمن ماه :

*نفت و گاز گچساران- هیات شنای زنجان (ساعت 13)

داوران :پویا فتاحی – عبدالامیر ریحانی

ناظر: هوشنگ حافظی

*هیات شنای خراسان – نفت و گاز امیدیه ( ساعت 14:30)

داوران: مسعود رضوانی – احمد متقی

ناظر: علی گرامی

*خانه شناگران اصفهان – هیات شنای گیلان (ساعت 12)

داوران : امیر حسین صفا بخش-حامد دایی تقی

ناظر : مجید نقاشلو

1587**1440



:: برچسب‌ها: موسیقی , جشنواره , دره عمیق و باریک ,
:: بازدید از این مطلب : 468
|
امتیاز مطلب : 28
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : abbuse

'احمدرضا شجیعی ' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: در شرایط اضطراری عمومی و پیچیده و به هنگام وقوع حوادث غیرمترقبه، شاخص وزن بر قد، بهترین شاخص برای ارزیابی و پایش وضعیت تغذیه و غربالگری گروه های آسیب پذیر محسوب می شود.

وی تاكید كرد با توجه به وجود بیماری ها و كمبود ویتامین ها و مواد معدنی باید تغذیه افراد مصدوم و بیمار با قید فوریت و توزیع بسته غذایی آماده برنامه ریزی و عملیاتی شود.

شجیعی با بیان اینكه گروه های آسیب پذیر به هنگام وقوع حوادث بیشتر در معرض مشكلات و خطرات تغذیه ای قرار می گیرند از كودكان كمتر از 6 سال، مادران باردار و شیرده، سالمندان، بیماران، خانواده های پر جمعیت، افراد تنها و یا بی سرپرست به عنوان افراد گروه های خاص نام برد.

اجتمام**7029 ** 1569**



:: برچسب‌ها: پاییز ,
:: بازدید از این مطلب : 461
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری ، در آستانه فرارسیدن سالگرد قیام مردم تبریز در 29 بهمن 1356 ، هزاران نفر از مردم آذربایجان با مقام معظم رهبری دیدار كردند.

در این دیدار پرشور ، حضرت آیت الله خامنه ای با تمجید از عظمت حضور ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن امسال خاطر نشان كردند: بصیرت و موقع شناسی ملت ایران ، تبلیغات دشمن را خنثی كرد و نشان داد این ملت شكست نخواهد خورد.

خبر و تصاویر تكمیلی متعاقبا ارسال خواهد شد.

سیام**1053



:: برچسب‌ها: زمستان , دختر , بارسلونا ,
:: بازدید از این مطلب : 441
|
امتیاز مطلب : 26
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش ایرنا، 'شین استون' روز گذشته درپی سفر به ایران و حضور در اصفهان به دین مبین اسلام مشرف شد كه پس از آن، نام 'علی' را برای خود برگزید.

استون روز چهارشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا، اظهارداشت: بسیاری از مشكلات غرب و آمریكا در پی نظام های سرمایه داری بوجود آمده است.

این شهروند آمریكایی با تاكید بر اینكه اسلام دین عدالت خواهی است، تصریح كرد: نظام سرمایه داری حاكم بر غرب خالی از 'روحانیت' است و به همین دلیل مشكلات مردم غرب را دوچندان كرده است.

این كارگردان مسلمان آمریكایی با اشاره به اعتراض های مردم آمریكا علیه نظام سرمایه داری و لیبرالیستی اظهارداشت: متاسفانه بسیاری از اعتراض كنندگان نیز به دلیل عدم آگاهی از دیدگاههای ادیان توحیدی و در راس آنها اسلام، نمی توانند اهداف خود را اجرایی كنند.

وی درباره چگونگی گرویدن به دین اسلام اظهارداشت: از خانواده ای متولد شده ام كه از یك طرف یهودی و از طرف دیگر مسیحی است لذا برای من اینكه حضرت محمد(ص) را به عنوان یك پیامبر قبول كنم، بسیار ساده است.

استون تصریح كرد: من دانشجوی تاریخ هستم و با بررسی تاریخ اسلام و دیدگاههای این دین الهی پی بردم كه اسلام می تواند باعث خوشبختی بشریت شود.

وی با بیان اینكه گرویدن به دین اسلام پس از مطالعه این دین الهی از مدت ها پیش در وجودم شدت یافت ، گفت: اسلام فاصله انسان با خدا را نزدیك می كند و هر وقت به مسجد می روم حالت روحانی خاصی به من دست می دهم كه پس از آن انرژی مضاعفی برای ادامه فعالیت بدست می آورم.

این كارگردان مستند آمریكایی با اشاره به اینكه برای ساخت فیلم مستند از زندگی پیروان ادیان الهی به اصفهان سفر كرده است ، افزود: برایم بسیار جالب بود كه پیروان ادیان الهی حتی ادیانی كه خارج از دین مسیح و یهود قرار دارند در شهر اصفهان بدون هیچ مشكلی زندگی می كنند و از آزادی و حقوق مساوی شهروندی برخوردار هستند.

وی تاكید كرد: برخلاف تبلیغات رسانه های غرب و آمریكا، پیروان ادیان الهی در ایران از آزادی كامل برخوردارند و من این موضوع را از نزدیك بررسی و پیرامون این موضوع با بسیاری از پیروان ادیان مختلف در شهر اصفهان گفت و گو كردم.

استون خطاب به روزنامه نگاران و هنرمندان كشورهای غربی كه ایران را به محدود كردن پیروان ادیان الهی متهم می كنند، گفت: از آنها می خواهم همچون من به ایران سفر كنند و از نزدیك، آزادی پیروان ادیان مختلف در این كشور را بررسی كنند و تحت تاثیر منازعات سیاسی قرار نگیرند.

وی افزود: در سفر به اصفهان با برخی از پیروان ادیان خارج از دین مسیح و یهود كه در غرب گفته می شود جمهوری اسلامی ایران به شدت بدنبال محدودیت آزادی آنهاست، گفت وگو كردم و بسیار برایم جالب بود كه آنها با آزادی كامل با من گفت وگو كردند.

این شهروندآمریكایی افزود: با پیروان زرتشت نیز در اصفهان گفت و گو كردم و آنها در ایران از آزادی كامل برخوردار می باشند.

فرزند 'الیور استون ' كارگردان مستندساز مشهور آمریكایی اظهارداشت: روزنامه نگاران خارجی كه درباره آزادی ادیان الهی به دروغ خبر پراكنی می كنند باید مقابل افكار عمومی كه از نزدیك جامعه ایران را دیده اند ، پاسخگو باشند.

'شان استون' فرزند 'الیور استون' كارگردان آمریكایی كه به همراه جمعی از هنرمندان هالیودی برای ساخت فیلم مستند درباره زندگی پیروان ادیان مختلف در اصفهان ، به این شهر سفر كرده است روز گذشته با حضور در منزل آیت الله 'محمد ناصری دولت آبادی ' به دین اسلام مشرف شد.

7132/1011



:: برچسب‌ها: عشق ,
:: بازدید از این مطلب : 444
|
امتیاز مطلب : 30
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش خبرنگار ایرنا، این نشست عمومی روز سه شنبه به دعوت لرد 'اریك ایوبوری' نایب رییس گروه حقوق بشر پارلمان انگلیس و با عنوان 'بحرین؛ یك سال پس از شروع انقلاب' برگزار شد.

لرد ایوبوری عضو مجلس اعیان انگلیس طی سخنانی در این نشست عمومی گفت: بر اساس ماده یك كنوانسیون حقوق بشر، همه مردم از جمله مردم بحرین حق دارند آزادانه سرنوشت خود را تعیین كنند.

وی افزود: تغییرات سیاسی و انجام اصلاحات واقعی برای بازگرداندن ثبات و امنیت به بحرین ضروری است. گزارش منتشره از سوی كمیسیون تحقیق حوادث بحرین موسوم به كمیسیون بسیونی یك گام در مسیر درست بود كه بخشی از واقعیات موجود از جمله در زمینه نقض مستمر حقوق اساسی مردم بحرین را نشان داد، ولی رژیم به هیچ یك از پیشنهادهای این كمیسیون در زمینه توقف نقض حقوق بشر، آزادی زندانیان سیاسی و شروع اصلاحات واقعی عمل نكرده است.

وی اظهارداشت: بیش از 60 نفر از مردم بحرین بر اثر شكنجه و سركوب نیروهای امنیتی بحرین جان باخته اند و رنج و عذاب مردم همچنان ادامه دارد.

این عضو مجلس اعیان انگلیس در ادامه سخنان خود از مواضع دولت این كشور در قبال تحولات بحرین انتقاد كرد و گفت: موضع دولت انگلیس در مورد جنبش دموكراسی خواهی در بحرین نامناسب و ناپخته است.

'وزارت خارجه انگلیس بر ضرورت گفت و گو و آشتی ملی در بحرین تاكید دارد در حالی كه وقتی همه رهبران مخالفان دولت بحرین در بازداشت به سر می برند، سركوب خشونت بار اعتراضات مسالمت آمیز ادامه دارد و فعالان حقوق بشری، وبلاگ نویسان و روزنامه نگاران بازداشت می شوند، انجام گفت و گو عملا غیرممكن است.'

لرد ایوبوری گفت: دولت انگلیس سر خود را زیر برف كرده است و به جای كمك به مردم بحرین در مبارزات شان برای دموكراسی و به دست آوردن حق تعیین سرنوشت، از حرف های به ظاهر خوب رژیم آل خلیفه در زمینه وعده تغییر و اصلاح حمایت می كند.

وی در ادامه درباره استفاده گسترده نیروهای امنیتی بحرین از گاز اشك آور علیه معترضان اظهارداشت: بخشی از این گازهای اشك آور توسط دولت انگلیس به بحرین فروخته شده است و وقتی ما از دولت درباره این موضوع سوال كردیم، پاسخ دادند كه هیچ گونه منع قضایی در مورد فروش سلاح به بحرین وجود ندارد.

یك سازمان غیردولتی موسوم به 'ائتلاف مبارزه با تجارت اسلحه' در انگلیس نیز روز سه شنبه با استناد به آمارهای وزارت بازرگانی انگلیس فاش ساخت كه این كشور در تابستان امسال بیش از یك میلیون و 300 هزار پوند سلاح و تجهیزات سركوب به بحرین فروخته است.

سارا یاسین از موسسه 'ایندكس سانسور' دیگر سخنران این نشست بود كه گفت: وضعیت حقوق بشر و بویژه آزادی بیان و آزادی رسانه ها در بحرین روز به روز وخیم تر می شود.

وی كه چندی پیش برای تهیه گزارشی به بحرین سفر كرده بود، افزود: آزادی بیان در بحرین وجود ندارد و رژیم از سفر روزنامه نگاران مستقل و فعالان حقوق بشر به آن كشور جلوگیری می كند.

وی تاكید كرد: دولت بحرین تلاش می كند مانع از انتشار اخبار و گزارش های اعتراضات مردمی در سطح بین المللی شود... مردم بحرین به خاطر نوشتن مطلب در توییتر، فیسبوك و دیگر شبكه های اجتماعی تحت تعقیب قرار می گیرند.

خانم یاسین گفت: بخش هایی از گزارش كمیسیون بسیونی و پیشنهادات آن در صورت اجرا، گامی به پیش بود ولی دولت بحرین تاكنون آنها را اجرا نكرده است.

' كشورهای غربی و از جمله آمریكا و انگلیس باید به دولت بحرین فشار بیاورند كه این پیشنهادات را اجرا كند و به تقاضاهای مشروع مردم رسیدگی نماید.'

'مایك دیبول' یك استاد دانشگاه انگلیسی كه سال ها در بحرین تدریس كرده است در ادامه این نشست به بیان خاطرات و مشاهدات خود از نقض حقوق بشر و سركوب مردم در آن كشور پرداخت.

وی افزود: با اینكه من یك خارجی بودم ولی بارها تحت فشار قرار گرفتم و حتی منزل و وسایل شخصی ام مورد بازرسی قرار گرفت.

این استاد انگلیسی به اتهام ارتباط با مخالفان به همراه اعضای خانواده اش از بحرین اخراج شده و دیگر اجازه بازگشت به آن كشور را ندارد.

آقای دیبول گفت: وقتی با من به عنوان یك خارجی این گونه برخورد می شود، وای به حال مردم عادی بحرین.

دكتر سعید شهابی از اعضای جنبش آزادیبخش بحرین نیز گفت: مردم بحرین و بویژه جوانان آن كشور سال گذشته در چنین روزی انقلاب خود را به امید انجام تغییرات بنیادی و اصلاحات واقعی آغاز كردند و با گذشت یك سال همچنان مصمم هستند به راه خود ادامه دهند.

وی افزود: پس از گذشت یك سال از سركوب مردم بحرین، اكنون اكثر فعالان به این نتیجه رسیده اند كه رژیم قابل اصلاح نیست و این دیكتاتوری موروثی باید پایان یابد تا مردم بتوانند آزادانه سرنوشت خود را تعیین كنند.

آقای شهابی اشغال بحرین توسط نیروهای سعودی و سكوت كشورهای غربی را محكوم كرد و گفت: مردم بحرین مصمم هستند به این دوره تاریك پایان دهند.

در ادامه این نشست تعدادی از فعالان بحرینی و بستگاه زندانیان سیاسی از طریق ویدیو كنفرانس برای حاضران سخنرانی كردند و گوشه هایی از رنج و عذابی را كه خود و یا نزدیكان شان طی یك سال گذشته متحمل شده اند، تشریح نمودند.

همچنین چند فیلم كوتاه از اعتراضات مردم بحرین و اقدامات نیروهای امنیتی آن كشور پخش شد كه مورد توجه شركت كنندگان قرار گرفت.

اروپام**345



:: برچسب‌ها: اسپانیا , مربع ,
:: بازدید از این مطلب : 439
|
امتیاز مطلب : 27
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا ، 'عبدالله جلالی ' روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: تصمیم گیری درباره مبلغ و سهیمه سوخت با ستاد هدفمندی یارانه ها است و فعلا در این باره تصمیم گیری نشده است .

وی ادامه داد: سهمیه سوخت اسفند ماه تغییری نخواهد كرد و براساس همان تصمیم قبلی خواهد بود .

بر این اساس، 60 لیتر سهمیه بنزین اسفند ماه خودروهای شخصی، مطابق ماه‌های گذشته ساعت 24 روز یكشنبه (30 بهمن) به كارت‌های سوخت واریز می‌شود.

ادامه دارد....

اجتمام**1313**1572



:: برچسب‌ها: زن ,
:: بازدید از این مطلب : 430
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش روز چهارشنبه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، 'احمد شیبانی' افزود: چندی پیش داروی ضد سرطان با نام 'سینا دوكسوزم' در كشور تولید شد كه شركت تولیدكننده این داروی تزریقی به عنوان دومین تولیدكننده نانو داروی ضدسرطان جهان پس از آمریكا، شناخته شد.

وی ادامه داد قیمت این دارو قبل از تولید داخلی، حدود یك میلیون تومان بود اما اكنون با یك ‌سوم قیمت خارجی و با هزینه‌ای معادل 260 هزار تومان در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به این كه عمده داروها در داخل كشور تولید می شود، گفت: 96 درصد داروها، ساخت داخل كشور است و فقط 5/3 تا 4 درصد واردات دارویی داریم كه بخش عمده ریالی و ارزی ما را تشكیل می دهد.

شیبانی در ادامه از تاسیس داروخانه ها در مجتمع های مسكونی و درمانی خبر داد و گفت: تلاش بر این است كه به منظور دسترسی بیشتر مردم به دارو، داروخانه هایی را در نزدیكی این مجتمع ها دایر كنیم.

اجتمام**9185 ** 1569**



:: برچسب‌ها: گل , رنگ , سفید ,
:: بازدید از این مطلب : 392
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : abbuse

'علی رادمهر' روز چهارشنبه در نشستی در سازمان جهاد كشاورزی استان سمنان تاكید كرد: با ایجاد این سامانه از سال آینده كلیه خدمات و تسهیلات اعم از بیمه محصولات، توزیع نهاده ها، اعطای تسهیلات، مسایل مربوط به الگوی كشت و ... به بهره بردارانی كه مشخصات آنها دراین سامانه ثبت شده باشد ارائه می شود.

وی تصریح كرد: با بدست آمدن آمار در بخش كشاورزی بسیاری از اهداف و امور در این بخش هدفمند می شود.

رادمهر از ایجاد پایگاه جامع اطلاعات كشاورزی در وزارت جهاد كشاورزی خبر داد و گفت: این پایگاه از سه بخش تشكیل شده است.

مدیركل دفتر آمار و فناوری اطلاعات وزارت جهاد كشاورزی گفت: این پایگاه مشتمل بر سامانه شناسنامه بهره بردار، شناسنامه ایجاد شبكه مدیریت دانش و شناسنامه تجارت و بازار الكترونیك محصولات كشاورزی است.

استانهای چهارمحال و بختیاری، لرستان، خراسان جنوبی، آذربایجان غربی، سمنان و سیستان و بلوچستان در طرح ورود اطلاعات به سامانه بهره برداران بخش كشاورزی تاكنون در رتبه های اول تا ششم كشور قرار دارند.ك/2

599/608/506



:: برچسب‌ها: اروپا ,
:: بازدید از این مطلب : 432
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : abbuse
محمود احمدی‌نژاد

محمود احمدی‌نژاد: سر رفتن به مجلس چه خبر است که برخی تمام انقلاب را زیر سوال می‌برند؟

به گزارش رسانه های ایران، محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران، از میزان هزینه‌های تبلیغاتی "برخی افراد" برای انتخابات مجلس شورای اسلامی انتقاد کرده است.

آقای احمدی نژاد روز سه شنبه (۲۵ بهمن) در همایش "سازمان فراگیر مشاوران جوان ریاست جمهوری" که زیر نظر اسفندیار رحیم مشایی اداره می‌شود، این سئوال را مطرح کرده است که "بر سر رفتن به مجلس چه خبر است که برخی تمام انقلاب را زیر سوال می‌برند؟"

آقای احمدی نژاد مخاطب سخنان خود را مشخص نکرده، اما به نظر می‌رسد که منظور او جریان‌های رقیب دولت در طیف اصولگرایان حکومت ایران است.

به گزارش خبرگزاری فارس او به جلسه اخیر خود با فرمانداران در ایران اشاره کرده و گفته است: "در آن جلسه بنده گفتم مگر در مجلس چقدر حقوق می‌دهند که طرف حاضر است ۵۰ میلیون هزینه تبلیغات کند که فرمانداران گفتند برو بالاتر، گفتم ۱۵۰ میلیون؟ گفتند برو بالا..."

آقای احمدی نژاد در سخنان خود نسبت به منابع تامین هزینه های تبلیغات انتخاباتی برخی از افراد ابراز تردید کرد و گفت "معلوم نیست این افراد از کجا می‌آورند."

این انتقادات در حالی صورت می‌گیرد که در ماه‌های گذشته برخی اصولگرایان، حلقه نزدیک به دولت و آقای احمدی‌نژاد را به صرف "هزینه‌های میلیاردی" برای پیروزی در انتخابات آتی مجلس متهم کرده‌اند.

استخدام ۱۲۰۰ نفری

علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه ایران هم در نشست مشاوران جوان ریاست جمهوری گفت که این وزارت‌خانه در یک ماه آینده با اعلام فراخوان عمومی "کاستی‌های خود را مرتفع خواهد کرد."

آقای صالحی یکی از برنامه‌های وزارت امور خارجه ایران در این ارتباط را "استخدام ۱۲۰۰ نفر" از میان مشاوران جوان ریاست جمهوری اعلام کرد.

اما آن طور که خبرگزاری فارس گزارش داده، تشکر از "خدمات" آقای مشایی در این جلسه و از زبان یکی از مسئولان مشاوران جوان رئیس جمهور ایران با واکنش منفی برخی حضار روبرو شده است.

حمیدرضا افراشته، از معاونان آقای مشایی در آغاز سخنان خود گفته است: "بنده تشکر خود را خدمت مهندس مشایی که در جمع حضور ندارند اعلام می‌کنم." به گزارش خبرگزاری فارس در واکنش به این سخنان برخی از حضار آقای افراشته را "هو" کرده‌اند.



:: برچسب‌ها: واشنگتن , عروسی ,
:: بازدید از این مطلب : 445
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : abbuse

مجلس سنا طرح بودجه در مورد اجرای پروژه های زیربنایی را نامتوازن خوانده است

سنای افغانستان (مشرانوجرگه) طرح بودجه سال ۱۳۹۱ را "غیرمتوازن و عیرعادلانه" خوانده و عمر زاخیلوال، وزیر مالیه (دارایی) را برای ارائه توضیحات فراخوانده است.

آقای زاخیلوال این طرح را روز ۱۶ دلو/بهمن همراه با توضیحاتی در باره جزئیات آن به مجلس سنا ارائه کرد، اما فراخواندن او به جلسه روز ۲۵ دلو نشان می دهد که سناتورها به این توضیحات قانع نشده اند.

انتقاد اصلی اعضای مجلس سنا این است که در طرح بودجه سهم ولایتهای مختلف کشور به صورت عادلانه در نظر گرفته نشده و به ویژه در بخش توسعه‌ای (عمرانی) این طرح، به اجرای پروژه های زیربنایی در ولایتهای مختلف به صورت برابر توجه نشده است.

کل طرح بودجه سال ۱۳۹۱ افغانستان شامل ۴.۸ میلیارد دلار است که از آن جمله ۲.۷ میلیارد آن مربوط به بودجه عادی (جاری) و بقیه بودجه توسعه‌ای است.

اما عمر زاخیلوال در پاسخ به این انتقادها به اعضای سنا گفت که اجرای پروژه های بزرگ در زمینه های مختلف و از جمله راهسازی و تولید نیروی برق در ولایتهای مختلف به طور یکسان امکان پذیر نیست.

او افزود: "پروژه هایی که اشتغالزا هستند، پروژه هایی که رشد اقتصادی در پی دارد، پروژه هایی که کشور را به پای خود ایستاد می کند (خودکفا می کند)، پروژه های اساسی و زیربنایی هستند؛ این ها پروژه های شاهراهها هستند، پروژه های تولید برق هستند، پروژه های بندهای بزرگ (سدهای بزرگ) هستند. این پروژه ها امکان ندارد که همزمان در همه ولایتها اجرا شود."

عمر زاخیلوال

زاخیلوال: "این پروژه ها امکان ندارد که همزمان در همه ولایتها اجرا شود"

این در حالی است که در سالهای گذشته هم هر دو مجلس شورای ملی افغانستان طرح بودجه را مورد انتقاد قرار دادند که در آن اجرای پروژه اقتصادی در ولایت‌های مختلف به صورت عادلانه در نظر گرفته نشده است.

یکی از مهمترین انتقادهای نمایندگان ساخت راه در ولایتهای در ولایتهای مختلف بوده است.

نمایندگان شماری از ولایتها در شورای ملی حکومت را متهم به اختصاص دادن پولهای بزرگ به شماری از ولایتهای مشخص کردند و گفتند که برخی دیگر از ولایت از نظر نادیده گرفته شده است.

آقای زاخیلوال در حالی به مجلس سنا در مورد طرح بودجه سال آینده فراخوانده شده که مجلس نمایندگان او را به دلیل تغییر در طرح بودجه سال ۱۳۸۹ بدون موافقت مجلس در نیمه سال متهم کردند و قرار است که او در ارتباط با همین موضوع روز شنبه آینده استضاح شود.

از سوی دیگر اعضای مجلس نمایندگان (ولسی جرگه) گفته اند که ۱۴ وزیر دیگر به دلیل مصرف کردن تنها کمتر از ۴۰ درصد بودجه توسعه ای خود، باید به مجلس پاسخ دهند.

مجلس، طرح استجواب این وزیران و همچنین طرح استضاح بسم الله محمدی، وزیر داخله/کشور را به دلیل کشته شدن هشت کودک در اثر بمباران نیروهای خارجی در ولایت کاپیسا در شمال شرق کابل همزمان با استیضاح آقای زاخیلوال روز دوشنبه، ۲۴ دلو تصویب کرد.

بر اساس قانون، مجلس سنا تا شش روز دیگر باید طرح بودجه سال ۱۳۹۱ را به مجلس نمایندگان بفرستد.

با توجه به جنجالهایی که در بودجه دو سال اخیر مطرح است، احتمال آن وجود دارد که اعضای مجلس نمایندگان انتقادها و سوالهایی را در مورد بودجه سال آینده هم مطرح کنند.



:: برچسب‌ها: مربع , باغ وحش , کریسمس ,
:: بازدید از این مطلب : 596
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : abbuse

تشییع جنازه یکی از قربانیان خشونت دولتی در بحرین

روزنامه تایمز چاپ لندن، امروز (سه شنبه) در اولین سالگرد تجمع اعتراضی صلح آمیز مردم بحرین، فروش سلاح به حکومت بحرین را در مقاله ای "خیانت رسمی به بهار عربی" توصیف کرده است.

مقاله تایمز که به قلم مهدی حسن، سردبیر سیاسی هفته نامه نیو استیتسمن، منتشر شده؛ بحرین را انقلاب فراموش شده بهار عربی توصیف کرده است و نوشته است که سکوت مقامات بریتانیا در باره سرکوب معترضان در بحرین شرم آور است.

تایمز می نویسد که مردم بحرین یک سال پیش در چنین روزی با الهام از حرکت مردم تونس و مصر در میدان لولو (مروارید) شهر منامه گرد آمدند و از آزادی و اصلاحات دموکراتیک سخن گفتند. اما شیخ حمد بن عیسی آل خلیفه، امیر بحرین، گویی از حکومتهای لیبی و سوریه الهام گرفت و ابتدا با گلوله مشقی و گاز اشک آور، و سپس با گلوله جنگی و با کمک سربازان سعودی دهها نفر از معترضین را کشت، صدها نفر را مجروح کرد و بدین ترتیب اعتراضها را سرکوب نمود.

تایمز می نویسد که در بحرین یک اقلیت سنی مذهب بر اکثریت شیعه حکومت می کند. صدها نفر در در طول یک سال گذشته در زندانهای آن کشور شکنجه شده اند و هزاران نفر نیز کار خود را از دست داده اند. بیست پزشک و پرستار که به مداوای قربانیان سرکوب سال گذشته پرداخته بودند به حبس بین پنج سال تا پانزده سال محکوم شده اند، علی رغم این که یک هیات مستقل تحقیق گزارش کرد که "اعترافات" آنها تحت فشار و اجبار اخذ شده بود.

به نوشته تایمز، دکتر فاطمه حاجی، پزشکی که در زندان پس از چشم بند زدن و ضرب و شتم مورد آزار جنسی نیز قرار گرفت، به پنج سال حبس محکوم شد.

تایمز می نویسد که سکوت غرب قابل سرزنش است. در اوج کشتارها، شیخ حمد، امیر بحرین، به مراسم عروسی نوه ملکه بریتانیا دعوت شد و ولی عهد بحرین هم در دفتر نخست وزیر بریتانیا مورد استقبال قرار گرفت. بین ماه های جولای تا سپتامبر هم دو میلیون و دویست هزار پوند اسلحه به حکومت بحرین فروخته شد.

تایمز در ادامه می نویسد که از یک سو، روسیه به دلیل حمایت از کشتارهای حکومت سوریه مورد انتقاد قرار می گیرد، اما از سوی دیگر حمایت بریتانیا از حکومت سرکوبگر بحرین با سکوت روبرو می شود.

وزارت امور خارجه بریتانیا ماه گذشته ۲۶ کشور را در یک فهرست ناقضین حقوق بشر قرار داد، اما نام بحرین در این فهرست دیده نمی شد.

تایمز می نویسد که مدافعان حکومت بحرین می گویند که "فقط" ۶۰ نفر از مخالفان در آن کشور کشته شده اند. اما اگر نسبت این ۶۰ نفر را به کل جمعیت بحرین در نظر بگیریم، کشتارهای بحرین در سطحی وسیعتر از مصر و تونس انجام گرفته است.



:: برچسب‌ها: ابرها , بهار ,
:: بازدید از این مطلب : 559
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : abbuse
تیم فوتبال سپاهان

سپاهان با اختلاف پنج امتیاز در صدر جدول لیگ برتر ایران قرار دارد

در هفته بیست و ششم لیگ برتر ایران سپاهان با برتری ۱-۲ مقابل سایپا موقعیت خود را در صدر جدول لیگ برتر فوتبال ایران محکم کرد.

سپاهان که در فولادشهر با سایپا بازی کرد، ابتدا با گل دقیقه ۵۷ کریم انصاری‌فرد عقب افتاد. اما با گل جلال حسینی (دقیقه ۶۹) و گل به خودی دقیقه ۸۰ مدافع سایپا، ۱-۲ بازی را با پیروزی به پایان برد.

سپاهان با این برد ۵۲ امتیازی شد و با ۵ امتیاز اختلاف و یک بازی بیشتر از استقلال، در صدر جدول ماند. سایپا نیاز با ۳۱ امتیاز در رده دهم رده‌بندی قرار گرفت.

امروز (سه‌شنبه ۱۴ فوریه) دو بازی‌ دیگر نیز برگزار شد. شهرداری در تبریز برابر مس سرچشمه یک یک متوقف شد. گل مس را مجتبی محبوب در دقیقه ۴۰ زد و مهدی محمدپور هم در دقیقه ۶۸ گل مساوی را برای شهرداری زد.

مس سرچشمه با ۱۹ امتیاز همچنان در انتهای جدول قرار دارد و شهرداری تبریز که ۲۷ امتیازی است، در رده پانزدهم قرار دارد.

در بازی سوم، راه‌آهن با مربیگری علی دایی در آبادان مهمان نفت بود که بازی را ۱-۲ به میزبان باخت.

ابتدا راه‌آهن با گل دقیقه ۹ مجتبی شیری پیش افتاد، اما فونیکه سی بهترین گلزن فعلی لیگ در دقیقه ۲۳ و سجاد مشکل پور در دقیقه ۹۳ نتیجه را به سود نفت تغییر دادند.

در جدول رده بندی، راه‌آهن با ۲۶ امتیاز سیزدهم و نفت آبادان با ۳۳ امتیاز نهم است.

فردا نیز ۵ بازی انجام خواهد شد:

صبای قم - پرسپولیس

داماش گیلان - شاهین

فجر سپاسی - فولاد

مس کرمان - تراکتورسازی

نفت تهران - ذوب آهن



:: برچسب‌ها: گل , کالیفرنیا ,
:: بازدید از این مطلب : 513
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش ایرنا به نقل از گزارش روز سه شنبه دفتر ریاست جمهوری بلاروس، 'آلكساندر لوكاشنكو' در پیام خود به همتای ایرانی به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب شكوهمند اسلامی ایران،خواستار توسعه همكاری های بلاروس و ایران در تمام زمینه ها شد.

رییس جمهور بلاروس با تبریك سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به 'محمود احمدی نژاد' ابراز اطمینان كرد كه روابط دوستانه ای كه مدت های طولانی بین دو كشور وجود دارد،در آینده نیز توسعه و تقویت یابد.

لوكاشنكو در پیام خود همچنین از سطح روابط و همكاری های دو كشور ابراز خرسندی و رضایتمندی كرد.

روابط ایران و بلاروس روند رو به توسعه دارد و دو كشور در عرصه های مهمی همچون انرژی و صنعت همكاری می كنند.

دو طرف در جریان سفر اخیر 'علی سعیدلو' معاون اموربین الملل ریاست جمهوری ایران به بلاروس بر عزم مقام های دو كشور برای گسترش همكاری ها تاكید كردند.

اروپام/2242**518



:: برچسب‌ها: خیابان , خانواده ,
:: بازدید از این مطلب : 469
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا ، 'بهمن دری 'عصر سه شنبه در آیین اختتامیه همایش داستان كوتاه افزود : در كشور ما افزاد فرهیخته كم نیستند اما كتاب ها و داستان هایی مرتبط با انقلاب كمتر نوشته می شود و این زیبنده انقلاب و عظمت آن نیست.

وی با ابراز امیدواری كه با همت نویسندگان این ضعف ومشكل برطرف خواهد شد، گفت : بنیاد ادبیات داستانی آمادگی كمك در این زمینه را دارد و حامی نویسندگان است.

معاون وزیر ارشاد برگزاری این نشست را ابتكاری نوین در حوزه ادبیات كشور دانست و افزود : قصد داشتم حرف های مفصلی در این مورد برنم اما زمان گذشت و وضعیت جلسه نیز به گونه ای نیست كه سخنان مثمر ثمر باشد اما با این حال امیدوارم كه شاهد استمرار چنین برنامه هایی در آینده ‏باشیم.‏

دری با ابراز تاسف از اینكه همایش داستان كوتاه برای اولین بار پس از 33 سال از پیروزی انقلاب برگزار می شود، گفت: البته این فرصت مغتنم و مایه هم افزایی فرهنگی است.

وی در ادامه به فقدان مفاهیم مرتبط با انقلاب در ادبیات داستانی اشاره كرد و افزود:متاسفانه ‏در سال های پس از پیروزی انقلاب درباره مفاهیم مرتبط با انقلاب اسلامی شاهد كم كاری مفرطی بوده ایم كه شاید یكی از دلایل آن توجه و رویكرد تمام عیار نویسندگان به ادبیات دفاع مقدس بوده البته دفاع مقدس نیز حلقه ای بزرگ از اصل انقلاب اسلامی است.

معاون وزیر ارشاد با اشاره به اینكه تاكنون داستان برجسته ای در مورد اصل انقلاب و مقایسه آن با دیگر انقلابات جهان نداشته ایم، اظهار داشت : در حوزه زندگانی بزرگان به ویژه حضرت امام خمینی (ره) نیز با فقدان آثار ارزشمند روبه رو هستیم.

وی خواستار توجه نویسندگان كشور به اصل انقلاب اسلامی و موضوعات مرتبط با این حوزه در ادبیات داستانی شد.

دری در پایان با تاكید بر اینكه هم اكنون بستری برای فعالیت فراهم شده كه باید جدی گرفته شود، گفت : این همایش فرصت خوبی برای هم افزایی و گرفتن سوژه های مختلف است.

در ادامه این برنامه بیانیه هیات داوران توسط جهانگیر خسرو شاهی قرائت شد.

در این مراسم از 'پرویز شیخ طادی ' نویسنده فیلمنامه 'روزهای زندگی' و 'روح الله حجازی ' نویسنده فیلمنامه 'زندگی خصوصی آقا و خانم میم ' تقدیر شد.

در پایان این مراسم علاوه بر رونمایی از لوگوی انتشارات عصر داستان از جلد اول مجموعه پنج جلدی ' بهترین داستان های جهان' ترجمه و تالیف احمد گلشیری با عنوان 'استادان كهن یا سنت گرایان ' با حضور 'بهمن دری' رونمایی شد.

این همایش یك روزه با حضور مسوولان فرهنگی، اهالی قلم و اصحاب اندیشه در پژوهشگاه فرهنگ و هنر و معماری جهاد دانشگاهی برگزار شد.

فراهنگ **1630**



:: برچسب‌ها: مربع , دوچرخه ,
:: بازدید از این مطلب : 499
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : abbuse

69 كیلو گرم:

جابر بهروزی از باشگاه حفاری با مجموع 290 كیلوگرم اول.

ارسطو موسی نسب از ذوب آهن ' ' 275 ' ' دوم .

عباس تكلو از مسجد سلیمان ' ' 273 ' ' سوم .

77 كیلوگرم :

مرتضی بیگلری ازملی حفاری با مجموع 311 كیلو گرم اول.

عباس زارعی ' ' ' ' 310 كیلو گرم دوم.

فرجام قلی زاده از باشگاه عقاب همدان با مجموع 309 ' ' سوم.

85 كیلو گرم :

صالح چراغی از ذوب آهن با مجموع 342 كیلو گرم اول.

ایوب مرادی از ملی حفاری ' ' 333 ' ' دوم.

جعفر بیحایی از عقاب همدان' ' 322 ' ' سوم .

این مسابقات كه در آن 52 وزنه بردار از هفت باشگاه كشور شركت دارند و میزبانی آن به عهده شركت ملی حفاری است، روز چهارشنبه خاتمه می یابد.

639/642/607



:: برچسب‌ها: سیاه و سفید , لندن ,
:: بازدید از این مطلب : 434
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : abbuse
باراک اوباما و شی جین‌پینگ

شی جین‌پینگ قرار است رئیس جمهور آینده چین شود

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا که روز سه شنبه در کاخ سفید با رهبر آینده چین ملاقات کرد، او را در زمینه تجارت و حقوق بشر تحت فشار قرار داده است.

آقای اوباما در دیدار با شی جین پینگ همچنین گفت "حیاتی" است که واشنگتن روابط قوی با پکن را حفظ کند.

آقای شی گفت امیدوار است که دیدارش تفاهم و دوستی متقابل میان دو قدرت را تقویت کند.

آمریکا و چین بر سر تجارت، واحد پولی و حقوق بشر اختلاف نظر دارند.

انتظار می رود که آقای شی، ۵۸ ساله، جانشین هو جینتائو رئیس جمهوری فعلی این کشور شود. آقای جینتائو باید امسال از رهبری حزب کمونیست و در سال آینده از ریاست جمهوری بازنشسته شود.

'مسائل حیاتی'

آمریکا چین را به اعمال مقررات بازرگانی غیر منصفانه متهم می کند و چین نیز از تمرکز فزاینده باراک اوباما بر تقویت توان آمریکا در آسیا نگران است.

آقای اوباما روز سه شنبه گفت: "ما خواهان کار با چین برای اطمینان از این هستیم که وقتی نوبت به نظام اقتصاد جهانی می رسد همه به قوانین مسیری که در آن حرکت می کنیم احترام می گذارند. این شامل اطمینان از یک جریان متوازن تجاری نه فقط میان آمریکا و چین بلکه در همه جهان است."

سفر آقای شی همزمان با نگرانی ها در مورد سرکوب تظاهرات در تبت توسط حکومت چین صورت می گیرد. فعالان حقوق بشر هنگام ورود معاون رئیس جمهوری چین، در برابر کاخ سفید تظاهرات کردند.

آقای اوباما افزود: "در مورد مسائل حیاتی مثل حقوق بشر همچنان تاکید خواهیم کرد که به اهمیت شناسایی آرزوها و حقوق همه مردم اعتقاد داریم."

آقای شی بعدا در جریان مراسم نهار در وزارت خارجه آمریکا گفت که چین در ۳۰ سال اخیر دستاوردهای "عظیمی" در زمینه حقوق بشر داشته و افزود "البته همیشه جا برای بهبود هست."

او همچنین از افزایش همکاری اقتصادی با آمریکا تمجید کرد و گفت همه مسائل باید از طریق گفتگو حل شود "نه حفاظت گرایی".

انتظار می رفت که این دو رهبر درباره مسائل سیاست خارجی از جمله سوریه و ایران صحبت کنند.

سفر یک هفته ای

هدف از سفر یک هفته ای آقای شی، بهبود روابط دو قدرت دو سوی اقیانوس آرام اعلام شده.

آقای شی جین‌پینگ روز سه شنبه همچنین با جو بایدن، همتای آمریکایی خود و هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا دیدار کرد. او با لئون پانه تا وزیر دفاع نیز دیدار خواهد کرد.

آقای بایدن که سال گذشته برای آشنایی با همتای چینی خود به پکن رفته بود، در این سفر رسما میزبانی از آقای شی را بر عهده دارد.

سفر آقای شی جین پینگ زمانی انجام می شود که تنش‌ها بین ایالات متحده آمریکا و چین در جبهه‌های مختلفی رو به افزایش است.

پیشینه شی جین‌پین، معاون رئیس جمهوری چین

معاون رئیس جمهوری چین، شی جین‌پین، مردی که این روزها در چین به عنوان اولین شانس رهبری حزب کمونیست شناخته می شود، برای ملاقات با باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، به واشنگتن رفته. اما شی جین پین، کیست و چه فکری برای آینده چین در سر دارد.

برای پخش این فایل، نرم افزار "جاوا اسکریپت" باید فعال شود و تازه ترین نسخه "فلش" نیز نصب شده باشد

در برخورد با بحرانهای اخیر خاورمیانه نیز دو کشور در نقطه مقابل هم قرار داشته‌اند.

آقای شی پیش از سفر به آمریکا در گفتگو با روزنامه واشنگتن پست گفت که تجربه ۴۰ سال اخیر نشان می دهد که روابط خوب دو کشور چین و ایالات متحده آمریکا به نفع هر دو کشور است.

آقای شی درباره ناخرسندی آمریکا از "پایین نگه داشتن ارزش پول چین در برابر دلار" می‌گوید که کشورش در این زمینه "قدم‌های موثری" برداشته است.

او در عین حال گفته که امیدوار است آمریکا به خواسته‌های مشروع کشورهای آسیایی احترام بگذارد.

آقای شی رسما ً در ۱۸ اکتبر سال گذشته میلادی به سمت قائم مقام کمیسیون مرکزی نظامی چین انتخاب شد، سمتی که هو جین تائو، رئیس جمهور فعلی چین تا پیش از رسیدن به مقام دبیر کلی حزب کمونیست و متعاقبا ً کسب مقام ریاست جمهوری در اختیار داشت.

با این انتصاب، انتظار می رود که شی جین‌پینگ ۵۸ ساله، در سال جاری میلادی به عنوان دبیر کل حزب کمونیست چین انتخاب شود و سال آینده کرسی ریاست جمهوری را به دست آورد.

از ماه‌ها پیش، طلوع ستاره اقبال سیاسی آقای شی توجه رسانه های غربی را هم به خود جلب کرده است، تا جایی که ماهنامه بریتانیایی New Statesman آقای شی را در رتبه چهارم بانفوذترین مردان جهان قرار داده است.

در راستای تلاش چین برای جلب دوستی مخاطبان جهانی که به "دیپلماسی لبخند" مشهور است، آقای شی قرار است به ایالت آیوا هم سری بزند، جایی که او ۲۷ سال پیش، هنگامی که یک مقام معمولی دولت چین بود، به آن سفر کرده بود.

شهر لس آنجلس در ساحل شرقی آمریکا نیز در دستور سفر آقای شی قرار دارد.



:: برچسب‌ها: پارک , کالیفرنیا , سان ,
:: بازدید از این مطلب : 458
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش ایرنا، اسكاكف روز سه شنبه در یك نشست سیاسی در مسكو، گفت: وقوع هر گونه درگیری نظامی با ایران می تواند آتش جنگ در منطقه را شعله ور كند.

وی با اشاره به برنامه آمریكا برای ناامن كردن منطقه افزود: واشنگتن می خواهد با درگیر كردن ایران در یك مناقشه نظامی جای پای خود را در جمهوری های شوروی سابق باز كند.

وی اظهار داشت: آمریكا به دنبال آن است كه با ایجاد تنش در منطقه، جمهوری های شوروی سابق را به موافقت ناخواسته با سیاست های توسعه طلبانه و زیاده خواهانه اش وادار كند.

كارشناس روس هشدار داد كه هدف نهایی آمریكا از آتش افروزی در منطقه، نفوذ به مرزهای جنوبی روسیه و ناآرام كردن این كشور است.

وی تصریح كرد: ثبات در روسیه رابطه مستقیمی با امنیت ایران دارد و بروز هر گونه ناامنی در مرزهای جنوبی آن كشور می تواند به گسترش عملیات تروریستی در جمهوری ها و مناطق قفقاز روسیه منجر شود.

وی اضافه كرد: هر گونه جنگ احتمالی با ایران می تواند تمامی زیر ساخت های منطقه در حوزه های حمل و نقل و اقتصاد را مختل كرده و روند به توسعه كشورهای همسایه را سال ها متوقف كند.

اسكاكف یادآور شد: با توجه به این واقعیت روسیه مسوولیت سنگینی در زمینه مخالفت با حضور نیروهای بیگانه در منطقه بر عهده دارد و باید تمام تلاش خود را برای حفظ ثبات و امنیت منطقه به كار گیرد.

وی با اشاره به موضع مقام های روس مبنی بر مخالفت با هر گونه مناقشه نظامی در منطقه، گفت: مسكو باید از حداكثر توان دیپلماتیك خود در ساختارهای منطقه ای و بین المللی برای جلوگیری از وقوع درگیری های نظامی تازه در منطقه به كار گیرد.

اروپام/2240**518** 1506



:: برچسب‌ها: واشنگتن , موزه , سبز ,
:: بازدید از این مطلب : 486
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : abbuse

تشییع جنازه یکی از قربانیان خشونت دولتی در بحرین

روزنامه تایمز چاپ لندن، امروز (سه شنبه) در اولین سالگرد تجمع اعتراضی صلح آمیز مردم بحرین، فروش سلاح به حکومت بحرین را در مقاله ای "خیانت رسمی به بهار عربی" توصیف کرده است.

مقاله تایمز که به قلم مهدی حسن، سردبیر سیاسی هفته نامه نیو استیتسمن، منتشر شده؛ بحرین را انقلاب فراموش شده بهار عربی توصیف کرده است و نوشته است که سکوت مقامات بریتانیا در باره سرکوب معترضان در بحرین شرم آور است.

تایمز می نویسد که مردم بحرین یک سال پیش در چنین روزی با الهام از حرکت مردم تونس و مصر در میدان لولو (مروارید) شهر منامه گرد آمدند و از آزادی و اصلاحات دموکراتیک سخن گفتند. اما شیخ حمد بن عیسی آل خلیفه، امیر بحرین، گویی از حکومتهای لیبی و سوریه الهام گرفت و ابتدا با گلوله مشقی و گاز اشک آور، و سپس با گلوله جنگی و با کمک سربازان سعودی دهها نفر از معترضین را کشت، صدها نفر را مجروح کرد و بدین ترتیب اعتراضها را سرکوب نمود.

تایمز می نویسد که در بحرین یک اقلیت سنی مذهب بر اکثریت شیعه حکومت می کند. صدها نفر در در طول یک سال گذشته در زندانهای آن کشور شکنجه شده اند و هزاران نفر نیز کار خود را از دست داده اند. بیست پزشک و پرستار که به مداوای قربانیان سرکوب سال گذشته پرداخته بودند به حبس بین پنج سال تا پانزده سال محکوم شده اند، علی رغم این که یک هیات مستقل تحقیق گزارش کرد که "اعترافات" آنها تحت فشار و اجبار اخذ شده بود.

به نوشته تایمز، دکتر فاطمه حاجی، پزشکی که در زندان پس از چشم بند زدن و ضرب و شتم مورد آزار جنسی نیز قرار گرفت، به پنج سال حبس محکوم شد.

تایمز می نویسد که سکوت غرب قابل سرزنش است. در اوج کشتارها، شیخ حمد، امیر بحرین، به مراسم عروسی نوه ملکه بریتانیا دعوت شد و ولی عهد بحرین هم در دفتر نخست وزیر بریتانیا مورد استقبال قرار گرفت. بین ماه های جولای تا سپتامبر هم دو میلیون و دویست هزار پوند اسلحه به حکومت بحرین فروخته شد.

تایمز در ادامه می نویسد که از یک سو، روسیه به دلیل حمایت از کشتارهای حکومت سوریه مورد انتقاد قرار می گیرد، اما از سوی دیگر حمایت بریتانیا از حکومت سرکوبگر بحرین با سکوت روبرو می شود.

وزارت امور خارجه بریتانیا ماه گذشته ۲۶ کشور را در یک فهرست ناقضین حقوق بشر قرار داد، اما نام بحرین در این فهرست دیده نمی شد.

تایمز می نویسد که مدافعان حکومت بحرین می گویند که "فقط" ۶۰ نفر از مخالفان در آن کشور کشته شده اند. اما اگر نسبت این ۶۰ نفر را به کل جمعیت بحرین در نظر بگیریم، کشتارهای بحرین در سطحی وسیعتر از مصر و تونس انجام گرفته است.



:: برچسب‌ها: خورشید , آلمان , دریا ,
:: بازدید از این مطلب : 508
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش خبرنگار گروه اخبار شب ایرنا ، یكهزار و 50 نفر از پزشكان، پرستاران و پرسنل بانك خون از 740 بیمارستان سراسر كشور در این سمینار دو روزه كه از سوی سازمان انتقال خون ایران برگزار شد، شركت كرده اند.

دكتر'محمد فرانوش' مشاور مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران و دبیر علمی این سمنیار

در گفت وگو با ایرنا در باره اهداف این سمینار گفت: مهمترین هدف برگزاری این سمینار افزایش سلامت بیماران نیازمند به تزریق خون است.

وی ، مهمترین روش برای رسیدن به این هدف را استاندارد كردن بانك های خون بیمارستان ها ، استاندارد كردن آزمایش های سازگاری و همچنین روش های تزریق خون در بیماران نیازمند به خون اعلام كرد.

فرانوش گفت: سیستم هموویژلانس در بسیاری از استان ها استقرار یافته و هدف نهایی این سمینار استقرار این سیستم در تمامی بیمارستان های كشور تا پایان سال 1391 است.

بخش هموویژلانس ستاد مركزی سازمان انتقال خون از سال 1388 تاكنون با انجام بیش از 330 ساعت كار آموزشی در قالب برگزاری 66 سمینار آموزشی موفق به آموزش و تربیت بیش از یك هزار و 600 پرستار و 190 پزشك هموویژلانس و استقرار این سیستم در 17 مركز درمانی در تهران شده است.

آموزش بیش از سه هزار و 500 پرستار، 370پزشك و 160 پرسنل بانك خون در سراسر كشور از جمله اقدامات سازمان انتقال خون در این زمینه بوده است.

دكتر'غلامرضا توگه' مدیرعامل سازمان انتقال خون، دكتر ابوالقاسمی رییس دانشگاه شهید بهشتی، دكتر امینی متخصص پاتولوژی ، دكتر قره باغیان و دكتر فریده جلالی فراهانی در این سمینار درباره سیستم هموویژلانس (نظام مراقبت از خون) در ایران، هموویژلانس، اخلاق پزشكی و جنبه های مختلف آن در انتقال خون، آشنایی با سیستم هموویژلانس طراحی شده در ایران و آشنایی با فرم ها و نحوه تكمیل آن ها سخنرانی كردند.

این سمینار روز چهارشنبه به كار خود پایان می دهد.

شبك**1540**



:: برچسب‌ها: زنده , نور ,
:: بازدید از این مطلب : 551
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : abbuse

'محمد غفاری' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: از 377 داوطلب ثبت نامی در استان تاكنون 19 نفر انصراف داده و 358 نفر دیگر در این عرصه باقی مانده اند.

وی اظهار داشت: در بررسی صلاحیتها از سوی شورای نگهبان نیز در مجموع صلاحیت 81 درصد داوطلبین یعنی 286 نفر تایید شد.

او گفت: از این تعداد تاكنون پنج نفر تقاضای انتقال از خراسان رضوی به سایر استانها و همین تعداد هم درخواست جا به جایی در حوزه های انتخابیه داخل استان را داشته اند.

وی اظهارداشت: از این افراد چهار نفر تقاضای انتقال از حوزه انتخابیه مشهد به تهران، شوشتر، بیرجند و زرند و یك نفر هم تقاضای انتقال از سبزوار به تهران را داشته است.

رییس ستاد انتخابات خراسان رضوی افزود: همچنین در داخل استان یك نفر درخواست جا به جایی از مشهد به بجستان، دو نفر از مشهد به تربت حیدریه و یك نفر تقاضای انتقال از مشهد به قوچان و دیگری هم از مشهد به سبزوار را داده است.

غفاری همچنین از ارائه درخواست انتقال یكی از نامزدهای تهران به مشهد خبر داد.

2713/659



:: برچسب‌ها: برف , شب ,
:: بازدید از این مطلب : 459
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش ایرنا به نقل از سپاه نیوز، سرتیپ دوم پاسدار 'رمضان شریف ' روز سه شنبه در همایشی با اشاره به عدم توانایی دشمن برای اجرای تهدیدات علیه كشورمان اظهار داشت : جمهوری اسلامی ایران از توان، اقتدار و ظرفیت‌های بالایی در مقابله با تهدیدات برخوردار بوده و به همین دلیل آمریكا و اسراییل جرأت حمله به ایران را ندارندچراكه در این صورت عواقب وحشتناك و غیر قابل تصوری برای آنها متصور خواهد بود.

وی با انتقاد ازبی توجهی اتحادیه عرب نسبت به فجایع بحرین تصریح كرد: قتل عام مردم بی‌گناه بحرین پیش چشم مردم دنیا مورد كمترین توجه نیست ولی نسبت به سوریه كه خط مقدم مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی است موضعی خصمانه گرفته می شود.

شریف باتاكید براین كه بنای حكومت‌های مستبد و ظالم دوام نخواهد داشت، افزود:درآینده‌ای نزدیك خشم انقلابی مردم عربستان دامن آل سعود راخواهد گرفت چرا كه بنای حكومت ظالم ویران خواهد شد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران از با ثبات ترین،امن ترین، مقتدرترین و سالم‌ترین كشورها بوده واز نعمت حكیم‌ترین و برترین رهبری در دنیای معاصر برخوردار است كه برای دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های خود همواره آماده و گوش به فرمان ولایت است.

مسوول روابط عمومی كل سپاه در ادامه افزود:ملت غیور ایران 33 سال است به پای آرمان‌های خود هزینه‌های زیادی كرده و به بركت هدایت‌های امام(ره) و رهبر معظم انقلاب در اوج اقتدار قراردارد، در حالیكه دشمنان ما در طول این سالیان روند نزولی داشته و در بدترین وضعیت نسبت به گذشته هستند.

وی با تشریح روند افول قدرت‌های جهانی گفت: قبل از انقلاب جهان معاصربا دو منبع پیام لیبرال دموكراسی آمریكا وغرب و پیام كمونیستی شوروی رو به رو بود كه درتقسیم‌بندی جهان آن روز مورد توجه مخاطبان قرار داشت ، اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفتمان امام(ره) كه برگرفته از قرآن كریم و فرهنگ اهل بیت(ع) است و اراده خداوندی بوده و با فطرت همه انسان‌ها با هرقوم و مذهب و گرایشی تطابق دارد، گفتمان پیروز دنیا شد.

شریف افزود: امروز بعداز 33 سال از آن روز اگر با نگاه علمی و منصفانه به وضعیت آمریكا در منطقه و جهان بنگریم به خوبی افول این ابرقدرت پوشالی را می‌بینیم به نحوی كه پایگاه‌های این كشور در منطقه و جهان از دست رفته و منفور ملت‌ها شده است.

وی قتل، غارت، كشتار، ناامنی و بی‌ثباتی را محصول حضور آمریكا در هرنقطه از جهان عنوان كرد و اظهار داشت: حضور آمریكایی‌ها پس از 10 سال كشتار مردم عراق و افغانستان به بهانه دموكراسی و در واقع برای جلوگیری از نفوذ انقلاب در منطقه حاصلی جز ویرانی و بی‌ثباتی برای این كشورها نداشت و با ذلت و خواری هم مجبور به ترك عراق شدند.

مسوول روابط عمومی كل سپاه در ادامه با اشاره به هجمه‌های فرهنگی و جنگ نرم دشمن علیه نظام گفت: دشمنان ما به عمق اراده مصمم ملت ما برای دفاع از ارزش‌هایشان پی برده‌اند و برای نفوذ و مقابله با این اراده مستحكم سعی دارند با هجمه‌های تبلیغاتی، هیاهوی رسانه‌ای و القای فرهنگ خود ،ارزش‌های دینی و ملی ما را بشكنند.

وی ادامه داد: بیش از 80 درصد از شبكه‌های ماهواره‌ای غرب ماموریت دارند بنیاد خانواده و اعتقادات مردم بویژه جوانان را هدف قرار داده و ارزش‌های ضد دینی را در جامعه ترویج كنند و این كار را منظم، منسجم و هماهنگ در قالب سایت‌ها ، خبرگزاری‌ها و شبكه‌های ماهواره‌ای انجام می‌دهند.

شریف با اشاره به نظرسنجی یك موسسه آمریكایی در سطح 10 كشور خاورمیانه گفت: در این نظرسنجی هدفمند بیش از 90 درصد مردم این كشورها اعلام كرده‌اند كه با انقلاب اسلامی ایران دشمنی نداشته و اسراییل و آمریكا را دشمنان اصلی خود نامیده‌اند و این بیان كننده عمق استراتژی جمهوری اسلامی و سقوط هژمونی آمریكا در منطقه است چراكه گفتمان انقلاب ما حوزه راهبردی خود را در منطقه افزایش داده است.

وی گفتمان غرب را خارج از محور عقلانیت توصیف كرد و اظهار داشت: علیرغم اینكه رهبر معظم انقلاب اعلام كردند موضوع سلاح هسته‌ای در دستور كار ما نیست ولی چون منطق آنها بر ظلم و زور و اجبار است قبول نمی‌كنند كه از دانش هسته‌ای می‌شود استفاده بهینه و غیرنظامی كرد.

سردار شریف در تشریح دلایل ناكارآمدی گفتمان غربی در دنیا یادآور شد: گفتمانی كه بر پایه منطق و عقلانیت نباشد و تنها تامین منافع را در بر بگیرد هیچگاه موفق نیست همان گونه كه غربی‌ها 59 قطعنامه علیه اسراییل را وتو كردند ولی در قبال وتوی قطعنامه ناعادلانه علیه سوریه جنجال به پا كردند و یا در فلسطین در مقابل گفتمان مردمی حماس روندی غیر منطقی را در پیش گرفتند.

وی افزود: آمریكایی‌ها سالیان گذشته ترور را در دموكراسی بی‌مفهوم و مطرود اعلام می‌كردند حال آنكه اخیرا از این واژه برای تامین منافع خود بهره برده و در كنگره آن را رسما تایید و اعلام می‌كنند.

مسوول روابط عمومی كل سپاه با اشاره به حضور گسترده مردم ایران در راهپیمایی 22 بهمن گفت: دیدن این تصاویر نشان دهنده اوج اقتدار نظام بود و به مدعیان دموكراسی و آزادی این پیام را می‌دهد كه دورانی كه در اتاق‌های در بسته راجع به سرنوشت ملت تصمیم می‌گرفتید به سر آمده است.

سردار شریف دشمنان انقلاب اسلامی را بازنده جنگ نرم عنوان كرد و اظهار داشت: ما تنها كشوری هستیم كه رزمندگانی دوره دیده در كوران حوادث و جنگ داریم، بنابراین دشمنان نه در حوزه جنگ سخت و نه در حوزه جنگ نرم نخواهند توانست اراده ملت قهرمان ما را خدشه‌دار كنند.

سیام **1708 1568



:: برچسب‌ها: آسیا ,
:: بازدید از این مطلب : 472
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا ، 'علی حسن خلیل' روز سه شنبه در دیدار با 'مرضیه وحیددستجردی' وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی افزود: باوجود مشكلات و دشواری هایی كه به ایران تحمیل شده است، ایران دستاوردهای خوبی در همه زمینه های علمی و فناوری به دست آورده است و مطمئن هستیم برغم تهدیدات فراوان می تواند به راه خود ادامه دهد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینكه از مسوولان ایران، همواره مواضع پشتیبانی كننده شنیده ایم، مسوولان این كشور اطمینان داشته باشند كه ما همیشه در كنار آنها خواهیم بود و همواره نیازمند پشتیبانی و حمایت ایران هستیم.

وزیر بهداشت لبنان با بیان اینكه حمایت و پشتیبانی از ایران می تواند سیاسی یا مقاومتی باشد، گفت: دركنار همه این حمایت ها، آمادگی داریم تا در همه زمینه ها، همكاری ها را تحكیم بخشیم.

حسن خلیل ادامه داد با توجه به باور و اعتقاد عملی خود به ایران، مطمئن هستیم ایران مصمم است تا همكاری های علمی خود را با لبنان توسعه دهد براین اساس مجموعه ای از اهداف بویژه در زمینه دارو را مشخص كرده ایم و امروز به ایران آمده ایم تا در این رابطه گام برداریم.

وی تاكید كرد باید گام های بلندتری برداشته شود تا ایده ها عملی شود.

وزیر بهداشت لبنان با بیان اینكه ایران تولید كننده و لبنان مصرف كننده و واردكننده دارو به شمار می رود، افزود: برغم اینكه تعداد جمعیت لبنان زیاد نیست، اما بازار دارویی خوبی برای ایران به شمار می آید.

وی افزود: افتخار می كنم كه جمهوری اسلامی ایران را به عنوان الگویی برای خود قرار داده ایم چراكه این كشور، نظام خود را از روز اول برپایه خودكفایی پایه ریزی كرد.

** اعلام آمادگی وزارت بهداشت برای پذیرش دانشجویان لبنانی

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی نیز در این دیدار از آمادگی این وزارتخانه برای پذیرش دانشجویان لبنانی برای تحصیل در دانشگاه های علوم پزشكی كشور خبرداد.

'محمد حسین آیتی' افزود: تعداد محدودی از دانشجویان لبنانی در دانشگاه های علوم پزشكی كشور ما مشغول به تحصیل هستند.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت ایران آمادگی دارد تا با پذیرش دانشجویان كشور لبنان، بهترین خدمات آموزشی را به آنها ارایه دهد.

آیتی با بیان اینكه نسل جوان كشور ما و دانشجویان جوان نقش مهمی در موفقیت ایران و كشورهای منطقه داشته اند، گفت: باید ارتباط دانشجویان و نسل جوان ایرانی با لبنان هر چه بیشتر و بهتر شود.

بر اساس این گزارش، حسن امامی رضوی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان وزارت آموزش پزشكی نیز در این دیدار برای مراودات بیشتر دو كشور در بخش های تخصصی و فوق تخصصی اعلام آمادگی كرد.

اجتمام**9105/9185 ** 1569**



:: برچسب‌ها: روش , عکس ها ,
:: بازدید از این مطلب : 443
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : abbuse

'علی اكبر خبازها' روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: از ابتدای مهرماه سال جاری تاكنون شماری از بازنشستگان و مستمری بگیران از خدمات بیمه مكمل برخوردار شده اند.

وی اظهار داشت: لیست افراد تحت پوشش بیمه مكمل به همه مراكز درمانی طرف قرارداد بیمه دی اعلام شده است.

خبازها گفت: مستمری بگیران وبازنشستگان می توانند برای استفاده از خدمات بیمه مكمل به صورت 24ساعته، با تلفن15- 88648601 در تهران و 2313- 021 در شهرستان ها تماس بگیرند.

خبازها یادآور شد متقاضیان با تماس با سامانه خدمت رسان بیمه دی، راهنمایی های لازم در خصوص شیوه دریافت خدمات بیمه را دریافت می كنند.

اجتمام**9188 ** 1569**



:: برچسب‌ها: سفر ,
:: بازدید از این مطلب : 457
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش خبرگزاری ها، 'پپ گوآردیولا' پیش از این بازی كه امشب (سه شنبه) در لوركوزن برگزار می شود، به خبرنگاران گفت: آنها از نظر فیزیكی از ما قوی تر هستند و اگر ما مالكیت توپ را در اختیار نداشته باشیم، آنها قدرتمندتر از ما می توانند بازی كنند.

وی افزود: این تیم در ضربات ایستگاهی و استفاده از موقعیت های توپ مرده خطرناك است و در بازی هوایی قدرت زیادی دارد.

بایرلوركوزن آخرین تیمی است كه در فصل 2001/2002 بارسلونا را در آلمان شكست داد و در هر سه بازی خانگی خود در مرحله گروهی در مقابل تیم هایی چون چلسی و والنسیا به برتری رسیده.

به اعتقاد گوآردیولا، بازیكنان بارسلونا در بازی با این تیم مالكیت توپ را حفظ كنند.

این مربی اظهار داشت: بزرگترین نگرانی من شناخت لوركوزن است. من نقاط قوت آنها را می دانم. آنها یك تیم آلمانی هستند. اگر مالكیت تیم را حفظ نكنیم با مشكل روبرو خواهیم شد. مردم فكر می كنند چون مسابقات لالیگا دشوار است پس ما باید به راحتی در لیگ قهرمانان به قهرمانی برسیم و اگر این اتفاق نیفتد، ناكام بوده ایم. ولی هدف ما خوب بازی كردن است.

بارسلونا شنبه شب مقابل اوساسونا با نتیجه 3 بر 2 شكست خورد و در فاصله 10 امتیازی از رئال مادرید صدرنشین لالیگا قرار گرفت.

9126**1440



:: برچسب‌ها: تابستان , گل , اتومبیل ,
:: بازدید از این مطلب : 446
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار فرهنگی از خانه نمایش، مریم معترف مدیر خانه نمایش به همراه شورای انتخاب اكنون مشغول دیدن فیلم آثار جشنواره هستند تا بتوانند اثری را كه متناسب با سالن خانه نمایش باشد انتخاب كنند كه طی هفته جاری نتایج بررسی ها اعلام خواهد شد.

نمایش 'آبی گونه' كار كاوه مهدوی آخرین اثری است كه در خانه نمایش به اجرا درآمد.

این نمایش كه كار برگزیده دومین جشنواره تئاتر صاحبدلان است، طی 26 اجرایی كه داشت حدود 808 تماشاگر از آن استقبال كردند.

در این نمایش امیر كربلایی زاده، مرجان قمری، فرامرز قلیچ خانی، جعفر كرمانی، مهدی داودی، سعید رحیمی، محمد بهرامی، رضا شادالویی، رضا علیپور، علی برقبانی، جلال گلیردی، داود باقردخت مهربان، محمد عسگری، سعید چاردولی و علیرضا دیلمی به عنوان بازیگر حضور داشتند.

نمایش 'آبی گونه' درباره یك جوان مشهدی عاشق فوتبال است كه به تهران می‌آید تا بازی در تیم محبوب پایتخت را تماشا كند و اما ...

فراهنگ ** ا.خ ** 1071



:: برچسب‌ها: نشان ,
:: بازدید از این مطلب : 479
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش روز سه شنبه ایرنا و به نقل از فدراسیون شنا، از سوی 'رمان پلاچیك' سرمربی اسلواك تیم ملی واترپلو 29 بازیكن به اردوی متمركز تیم ملی كه از روز یكشنبه 30 بهمن ماه آغاز خواهد شد، دعوت شدند.

اسامی بازیكنان دعوت شده به شرح زیر است :

1-علیرضا شهیدی پور ،2- سجاد عبدی ، 3- سید محمد سعید میر مهدی ، 4- میلاد محمدی ، 5- علی پیروز خواه ، 6- منصور پاكزاد ، 7-محسن جلیلی ، 8- محمد حسین محمدی ، 9-امین صالح نژاد ، 10-عطااله روزبهانی ، 11- ارسلان مردانی ، 12- امیر دهداری ، 13- رضا حق گو ، 14- امیر حسین برایی ، 15- حامد ملك خانبانان ، 16- علیرضا سلطانی ، 17- ساسان كوهی، 18- علیرضا هرمزی ، 19- مهدی عماد ، 20- آرامه آقا زاریان، 21- اصلان جمالی فر ، 22- ساسان حسینی ، 23- رامتین اوسطی ، 24- اردلان اسكندری ، 25- پدرام حسن زاده ، 26- فرشید شاكری ، 27- محمد بحیرایی ، 28- بهنود شمالی و 29- سالار عیسی بیگلو .

نفرات دعوت شده می بایست ساعت 16:30 روز یكشنبه 30 بهمن ماه در محل استخر سه گانه 9 دی خود را به كادر فنی تیم واترپلو معرفی كنند.

قرار است تیم ملی واترپلو كشورمان اوایل فروردین ماه سال آینده در مسابقات جام آسیا كه به میزبانی كشور كویت برگزار می شود ، شركت كند.

1587**1440



:: برچسب‌ها: دوچرخه ,
:: بازدید از این مطلب : 427
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش ایرنا، آیت الله 'مرتضی مقتدایی' روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: برگزاری این همایش باعث می شود افراد باانگیزه دست به قلم شده و موجبات رشد علمی خود و حوزه های علمیه را فراهم آورند.

وی با بیان اینكه امسال كتابهای ارسال شده به دبیرخانه همایش كتاب سال حوزه رشد داشته از ارسال 924 عنوان كتاب درقالب یك هزار و 177 جلد به دبیرخانه همایش خبر داد.

مقتدایی افزود: موضوعات كتاب های ارسال شده به دبیرخانه همایش مورد ابتلای حوزه های علمیه و دانشگاه هاست.

وی بر صحت عملكرد هیات داوری این همایش تاكید كرد و گفت: برای اطمینان بیشتر از صحت عملكرد داوران، هیاتی مركب از 3 تا 5 نفر بر كار ارزیابان و داوران نظارت می كنند.

سیزدهمین همایش كتاب سال حوزه 27 بهمن ماه امسال برگزار می شود و در آن علاوه بر معرفی و تجلیل از صاحبان برترین آثار مكتوب سال حوزه، از شخصیت‌های ویژه علمی، خادمان عرصه كتاب، كتابخانه و ناشران نمونه نیز تجلیل خواهد شد.

در این مراسم، علاوه بر آیت‌الله مقتدایی مدیر حوزه‌های علمیه، آیت‌الله سبحانی از مراجع عظام تقلید، سخنرانی می كند.

همچنین از آیت‌الله 'جعفر سبحانی' از ایران و آیت‌الله 'سیدمحمدمهدی الموسوی الخرسان' از حوزه علمیه نجف، در سیزدهمین همایش كتاب سال حوزه تقدیر می‌شود. ك/2

569/ 550/ 684



:: برچسب‌ها: اسپانیا , اتومبیل ,
:: بازدید از این مطلب : 429
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : abbuse

بسیاری نگارش رمان مشهور 'دن كیشوت' اثر 'سر وانتس' در اوایل قرن هفدهم را آغازگر نگارش رمان به شیوه امروزی آن می‌دانند. به عبارت دیگر اگر این پندار را صحیح بدانیم تاریخ داستان نویسی به كمتر از 4 قرن پیش می‌رسد.

به رغم این برخی اسناد و شواهد موید آن است كه نگارش داستان كوتاه دو قرن پس از نگارش ' دن كیشوت'، یعنی از قرن نوزدهم آغاز شده است.

آن ‌چه امروز به عنوان داستان كوتاه در ادبیات جهان شناخته می‌شود در اوایل قرن نوزدهم توسط 'ادگار آلن پو' در آمریكا و 'نیكلای واسیلی یوویچ گوگول' در روسیه بنیان نهاده شده است.

' آلن پو ' نخستین كسی است كه در زمینه داستان كوتاه به نظریه پردازی پرداخته و در همین زمینه به شهرت رسیده است. گوگول را نیز باید پدر داستان‌ كوتاه نامید زیرا به نظر می رسد شیوه داستان نویسی به شویه كنونی از این نویسنده شهیر روس به ارث رسیده باشد.

'گی دو موپاسان ' و ' آنتوان چخوف ' این مسیر را ادامه دادند و پس از آن‌ها نیز نویسندگان بزرگ دیگری مانند؛ ' او.هنری '، 'جیمز جویس'، 'ارنست همینگوی'، 'دیوید سالینجر'، 'فالكنر' و 'ساموئل بكت' نیز از این سبك بهره بردند.

در ایران داستان‌گویی البته بیشتر در سبك و سیاق افسانه و پند و اندرز سابقه طولانی و تاریخی دارد و چنانچه داستان‌های كوتاه سعدی شیرازی در كنار كوتاهی و وحدت موضوع، دارای شخصیت پردازی هم بودند، می‌توانستیم بگوییم نخستین آثار داستان كوتاه در جهان محسوب می‌شدند.

به رغم این پشتوانه بزرگ ادبی در نهایت این 'محمد علی جمالزاده' بود كه در سال 1300 با نگارش مجموعه داستان‌های كوتاه با عنوان 'یكی بود یكی نبود' داستان كوتاه به شیوه جدید را به ادبیات فارسی وارد كرد.

'صادق هدایت' نیز با پیگیری این سبك ادبی، 4 جلد مجموعه داستان كوتاه در قالب 40 داستان منتشر و این سبك به تدریج در ادبیات معاصر ایران زمین تثبیت شد؛ در همین دوره 'بزرگ علوی' نیز آثار قابل تاملی در این زمینه منتشر كرد و در نهایت این سبك به نویسندگانی همچون؛ 'صادق چوبك'، 'گلستان' و 'جلال آل احمد' منتقل شد.

'مصطفی مستور' (متولد 1343) از نویسندگان معاصر كشور است كه نامش به عنوان یكی از داستان‌‌كوتاه نویسان شهیر امروز ایران مطرح است.

او به عنوان نویسنده كتاب 'مبانی داستان كوتاه' در معرفی این‌گونه می‌نویسد: 'به لحاظ شخصی و فردی، داستان كوتاه محصول فشاری است كه بر نویسنده وارد می‌شود، فشاری روحی كه برای خروج و آزاد شدن نیاز به‌ منفذی دارد و این منفذ در داستان كوتاه شكل می‌گیرد'

مستور می‌افزاید: 'در واقع نویسنده با نوشتن داستان كوتاه، گویی از فشار عظیمی كه بر او وارد می شود رهایی می‌یابد؛ در رمان اما این وضعیت وجود ندارد چون فشار نمی‌تواند دائمی و مستمر باشد و مثلا طی چند سال ادامه داشته باشد.'

به طور كلی داستان كوتاه عناصری دارد كه به عنوان اركان اصلی این نوع ادبی باید حتما در داستان خود را نشان دهد. به عنوان مثال هر داستان كوتاهی باید دارای 'بن مایه' یعنی موضوع مشخص و هدف باشد.

توالی زمان، روایت، واقعه، انتظار، تعلیق، صمیمیت، تاثیر واحد، پیام، طرح، سببیت، شروع و گسترش، گره، نقطه اوج، گره‌گشایی، شخصیت، دیدگاه، لحن، فضا، زبان، سبك، صحنه و ... از دیگر عناصر اصلی داستان كوتاه هستند.

'حبیب احمدزاده' نیز به عنوان یكی از نویسندگان مطرح حوزه ادبیات دفاع مقدس، داستان‌های كوتاه مطرحی با موضوع جنگ تحمیلی به نگارش درآورده، از جمله این آثار می‌توان به داستان 'پر عقاب' اشاره كرد كه مورد توجه منتقدانی همچون؛ 'نوام چامسكی' قرار گرفته است.

داستان 'پر عقاب' شرح عملیات یك دیده بان در یك شهر محاصره شده (آبادان) در زمان دفاع مقدس است كه به محاصره غزه شباهت زیادی دارد.

این داستان در مجموعه 'داستان‌های شهر جنگی' منتشر شده و 'پال اسپراكمن' آن را به انگلیسی ترجمه كرده است.

در كنار داستان‌نویسان مطرح سال‌های گذشته ادبیات ایران همچون؛ 'سیمین دانشور'، 'غلامحسین ساعدی'، 'نادر ابراهیمی' و ... نویسندگان امروز ادبیات داستانی ایران نیز به خصوص در نسل جوان رو به گسترش هستند.

امروز روز جهانی داستان كوتاه است و در سراسر جهان ویژه برنامه‌هایی در معرفی و بازخوانی آثار این گونه ادبی برگزار می‌شود.

فرهنگسرای اخلاق نیز در تهران ویژه برنامه‌ای با عنوان 'همایش ادبی داستان كوتاه' با مشاركت كانون فرهنگی چوك برگزار می‌كند.

این همایش با هدف ترویج فرهنگ كتابخوانی، معرفی ادبیات داستان كوتاه و شناسایی پتانسیل‌های موجود در این حوزه امروز (25 بهمن ماه) از ساعت 15 با حضور نویسندگان حوزه ادبیات در سالن 'سرای حضور' برگزار خواهد شد و 'جهانگیر هدایت' و 'محمد جواد جزینی' در این نشست به سخنرانی خواهند پرداخت.

علاقمندان به حضور در این نشست می‌توانند به كتابخانه فرهنگ سرای اخلاق واقع در خیابان پیروزی، خیابان شكوفه، خیابان شهید كاظمی، جنب پارك گلزار مراجعه كنند.

تهرام/م.ل/1144



:: برچسب‌ها: سبز ,
:: بازدید از این مطلب : 449
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران، ندا هنگامی، مجید نظری ‌نسب و ایوب آقاخانی اعضای هیأت بازخوان بخش رادیویی جشنواره پانزدهم تئاتر دانشگاهی ایران هستند.

قرار است این هیأت بازخوان، تعداد 45 اثر متقاضی حضور در بخش رادیویی این دوره از جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران را مورد ارزیابی قرار دهند.

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران از 23 تا 30 اردیبهشت سال آینده(1391 ) با دبیری حمید مرادویسی در تهران برگزار می‌شود.

فراهنگ ** ا.خ ** 1071



:: برچسب‌ها: باند , روز ,
:: بازدید از این مطلب : 410
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار اجتماعی ایرنا ، ' حمید صرامی ' در آیین پایانی نخستین جشنواره دانش آموزی نوجوان سالم كه در مجموعه فرهنگی شقایق تهران برگزار شد، افزود: دست اندركاران مدارس باید با همكاری انجمن های اولیا و مربیان، اطلاعات كافی در زمینه آسیب‌های اجتماعی و محرك‌های توهم زا به دانش آموزان ارایه دهند زیرا در غیر این صورت، اطلاعات غلط را از ماهواره‌ها و سایت‌ها به دست می‌آورند.

وی از دانش آموزان به عنوان مهم ترین سرمایه‌های انسانی یاد كرد و اظهار داشت :برای رسیدن به ایران 1404 به عنوان قطب علمی منطقه، نیازمند دانش‌آموزانی سالم هستیم.

صرامی با بیان اینكه سلامت تنها محدود به سلامت جسمی نیست، ادامه داد: ضروری است دانش آموزان از دوره پیش دبستانی تا مقاطع بالاتر از سلامت روانی، ‌اجتماعی و معنوی برخوردار باشند.

وی مهم ترین رسالت در حوزه پیشگیری را توجه به جایگاه آموزش و پرورش دانست و گفت: مدارس به عنوان سازمان‌های آموزشی و اجتماعی، اساسی‌ترین نقش را برای ارتقا فرهنگ هر جامعه ایفا می‌كنند و این پایگاه‌های سلامت اجتماعی و آموزشی توانسته‌اند به رسالت سنگین خود در این سال‌ها جامه عمل بپوشانند.

این مقام مسوول در ستاد مبارزه با مواد مخدر بر لزوم اطلاع رسانی و آگاه‌سازی دانش‌آموزان به طور مستمر تاكید كرد و افزود:با توجه به رشد عقلی، شخصیتی و جسمی دانش‌آموزان، باید اطلاعات لازم در زمینه آسیب‌های اجتماعی به آنها ارایه شود.

صرامی تصریح كرد دانش‌آموز باید در مقابل فشار گروه دوستان در دبیرستان، مهارت ابراز وجود و مخالفت را پیدا كند، زیرا مدارس مهم‌ترین پایگاه برای آموزش این مهارت‌ها هستند.

وی با تاكید بر لزوم توسعه فعالیت‌های جایگزین سیگار،‌ مواد محرك و توهم‌زا و موادمخدر ، اظهار داشت: دانش‌آموزان باید مدل و سبك زندگی را از طریق فعالیت‌های جایگزین مانند ورزش و شركت در جشنواره‌ها بیاموزند.

صرامی با اشاره به لزوم انجام خدمات مشاوره در مدارس گفت: رویكرد پیشگیرانه نیازمند ارائه خدمات مشاوره‌ای است و باید از این طریق نسبت به مصون سازی و واكسیناسیون ذهنی دانش‌آموزان اقدام شود.

وی تصریح كرد دانش‌آموزان باید به مهارت‌های مقابله با خشونت ناگهانی‌، استرس و اضطراب مجهز باشند تا به عنوان نوجوان سالم در هزاره سوم زندگی سالمی داشته باشند.

اجتمام **9022 ** 1569**



:: برچسب‌ها: کانادا , مدل , موزه ,
:: بازدید از این مطلب : 452
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، 'منصور حبیب پور گودرزی' روز سه شنبه در نشست مطبوعاتی اظهار داشت: در سال تحصیلی 91-1390 كه یك نیمسال از آن گذشته، به تمام تقاضاهای وام مسكن متاهلین در صندوق رفاه دانشجویان پاسخ مثبت داده شده و مبلغ وام دراختیار دانشجویان قرار گرفته است.

وی افزود: حمایت های صندوق رفاه در رابطه با مسكن دانشجویان متاهل در قالب وام اجاره مسكن و وام رهن مسكن پرداخت می شود كه مبلغ این وام ها برای تهران، كلانشهرها و شهرهای كوچك و همچنین برای دانشجویان تحصیلات تكمیلی و دیگر دوره های تحصیلی متفاوت است.

گودرزی توضیح داد: مبلغ وام اجاره مسكن برای دانشجویان متاهل در تهران ماهیانه 150 هزار تومان، برای كلانشهرهای مشهد، شیراز، تبریز، اصفهان و اهواز ماهیانه 120 هزارتومان و برای دیگر شهرهای كشور 100 هزار تومان تعیین شده است.

وی خاطرنشان كرد: مبلغ وام ودیعه مسكن دانشجویان متاهل نیز در تهران برای دوره های كارشناسی ارشد و دكتری 5 میلیون تومان و برای دانشجویان كاردانی و كارشناسی سه میلیون و 300 هزار تومان، در كلانشهرها برای دوره های تحصیلات تكمیلی چهار میلیون تومان و برای كاردانی و كارشناسی دو میلیون و 500 هزار تومان و در دیگر شهرهای كشور برای تحصیلات تكمیلی سه میلیون تومان و برای كاردانی و كارشناسی دو میلیون تومان است.

به گفته گودرزی، زمان بازپرداخت وام اجاره مسكن دانشجویان متاهل 9 ماه پس از فارغ التحصیلی در اقساط 60 ماهه خواهد بود اما وام ودیعه مسكن، سه ماه بعد از اتمام تحصیلات به صورت یكجا باید به صندوق رفاه بازگردانده شود.

وی آمار خوابگاه های متاهلی موجود در دانشگاه های كشور را حدود دو هزار واحد اعلام كرد و گفت: بخشی از منابع بانكی مصوب هیات وزیران كه قرار است به مبلغ 160 میلیارد تومان با بهره 4 درصد برای ساخت، تكمیل و خرید خوابگاه های غیردولتی در سال 90 اختصاص یابد به سمت ساخت خوابگاه های متاهلی سوق داده می شود.

فراهنگ**1055**1588



:: برچسب‌ها: عروسی , سیاه ,
:: بازدید از این مطلب : 405
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش ایرنا، این برنامه كه دارای 44 ماده است، همكاری های دو كشور در زمینه های فرهنگی، هنری، دانشگاهی، آموزشی، ورزشی و رسانه ای را پیش بینی كرده و برای مدت سه سال اعتبار دارد.

در مراسم امضای این برنامه كه در آن معاونین وزارت فرهنگ بلغارستان ، مدیركل سیاسی وزارت امور خارجه و نمایندگانی از وزارتخانه های علوم و ورزش بلغارستان حضور داشتند، وژدی رشیدوف وزیر فرهنگ بلغارستان طی سخنانی اظهار امیدواری كرد كه این برنامه امكانات و زمینه های لازم رابرای گسترش هرچه بیشتر روابط فرهنگی بین دو كشور ایجاد كند .

وی همچنین با اشاره به این كه سرزمین بلغارستان محل همزیستی فرهنگ های دیرینه اقوام تراك، بیزانس و اسلام بوده است، اضافه كرد كه این فرهنگ ها گنجینه های تاریخی بلغارستان هستند و همانطور كه می دانید موزه لوور فرانسه علاقه خاصی به فرهنگ اسلامی در بلغارستان دارد و بخشی از فضای موزه خود را به این امر اختصاص داده است .

این مقام بلغاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این كه مردم بلغارستان فرهنگ اسلامی را به خوبی می شناسد ، تاكید كرد: منشا مشترك اقوام ایرانی و بلغاری می تواند برای مردم ایران جالب و تاثیر گذار باشد .

وزیر فرهنگ بلغارستان تصریح كرد كه این سند همكاری نباید در سطح نوشته و سند باقی بماند و می باید فعالیت های فرهنگی دو كشور به همراه مبادلات آموزشی و ورزشی میان دو كشور فعال گردد .

رشیدوف با اشاره به یك ضرب المثل بلغاری كه می گوید: ' زمین نیاز به بیل دارد نه تنها به دعا ' ، اضافه كرد: امضای این برنامه فقط گام اولیه برای توسعه روابط آینده است و ما باید فعالیت های مشتركمان را شروع كنیم . اگر چه این كه امروز چه كار كردیم بسیار مهم است، ولی مهمتر از آن این است كه فردا چه كار خواهیم كرد .

وی افزود: فرهنگ و تعاملات فرهنگی، چیز خوبی است كه گاهی اوقات بخاطر سیاست نادیده گرفته می شوند در حالیكه فرهنگ همیشه نتیجه ای مثبت دارد و بهترین سفیر هر كشور فرهنگ آن كشور می باشد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز با اشاره به تاریخ دیرین روابط دوستانه میان دو كشور و ریشه مشترك نژادی دو ملت ، تاكید كرد كه مردم بلغارستان و مردم ایران به دور از تاثیر پذیری از بیگانگان ، روابط میان خود را استحكام می بخشند و اضافه كرد كه امضای این سند چارچوب حقوقی توسعه هر چه بیشتر همكاریها را فراهم می آورد.

اروپام**2270/1344 **1514



:: برچسب‌ها: سرگرمی , نور ,
:: بازدید از این مطلب : 385
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، 'علی‌اكبر صالحی' روز سه‌شنبه در نشست سازمان فراگیر مشاوران جوان در محل وزارت كشور تصریح كرد:

جمهوری اسلامی ایران در 33 سال گذشته همه سختی‌ها و فشار ها را تحمل كرد و اكنون به وضعیتی رسیده كه در عرصه بین‌المللی و تعاملات سیاسی جهان به عنوان یك كشور قدرتمند مطرح است.

وی خاطرنشان كرد: جوانان ایران اسلامی با موفیت‌های خود نشان داده اند كه می‌توانند مدیرانی در همه عرصه‌های فرهنگی، سیاسی و اجرایی كشور باشند.

وزیر امور خارجه با یادآوری اینكه صدای بلند ، پیام رسا و نقش‌آفرینی سیاست خارجی ایران در عرصه بین‌المللی نتیجه انسجام، مشاركت و همت بلند ملت است، گفت : میزان مشاركت و تحرك جوانان جمهوری اسلامی ایران یك مولفه مهم در تجزیه و تحلیل مسایل استراتژیك بوده است.

صالحی تاكید كرد كه جمهوری اسلامی ایران توانسته است با اتكا به جوانان خود، بسیاری از معادلات را در صحنه بین‌المللی برهم بزند.

وی به حضور و نقش جوانان در تحولات تاریخ اسلام اشاره و خاطرنشان كرد: همانطوری كه پیامبر(ص) برخی مسئولیت‌ها اجتماعی و سیاسی را به جوانان واگذار می‌كردند، اكنون نیز جوانان هوشمند و متقی نیز می‌توانند مسئولیت‌های سنگینی را بپذیرند.

وزیر امور خارجه اظهار داشت:تجربه نشان داده است كه جوانان ایران اسلامی همواره در مقابله با هجمه خارجی كمر همت بسته و سربلند بوده اند.

صالحی به تشریح وضعیت و حضور جوان كشور در عرصه‌های مختلف سیاسی‌، اجتماعی و علمی پرداخت و گفت: جوانان در دوران دفاع مقدس مسئولیت‌ها را در صحنه نبرد و جهاد سازندگی بر عهده گرفته و به خوبی از عهده آن برآمدند و اكنون نیز نسل دیگری از جوانان در ادامه راه، در جهاد علمی سربلند شده و موفقیت خود را در مقابل جهانیان به نمایش گذاشته اند.

**استخدام 1200 نفر در وزارت امور خارجه

وزیر امور خارجه نیاز دستگاه سیاست خارجی كشور به حضور نیروی جوان را مورد اشاره قرار داد و گفت: با عنایت رییس جمهوری، وزارت امور خارجه در یك ماه آینده با فراخوان عمومی و از طریق برگزاری آزمون متمركز، كاستی‌های خود را با استخدام 1200 نفر برطرف می‌كند.

وی خاطرنشان كرد: با توجه به اهمیت دیپلماسی عمومی و رسانه ای و فرهنگی و نقش دیپلماسی سایبری، جوانان می‌توانند دستگاه سیاست خارجی كشور را در انجام ماموریت‌های خود در عرصه‌های مختلف یاری كنند.

** تحولات خاورمیانه و انقلاب اسلامی

صالحی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینكه تحولات خاورمیانه و شمال آفریقا نشئت گرفته از انقلاب اسلامی ایران است، گفت: انقلاب اسلامی احیاگر دین بود و غبار از دین را به همت این ملت و رهبری امام راحل (ره) زدود.

وزیر امور خارجه ایران به نقش و جایگاه جوانان در بیداری اسلامی نیز اشاره كرد و افزود: جوانان هوشیار كشورهای اسلامی بودند كه با بازگشت به فطرت خویش،پرچم مبارزه با دیكتاتورهای وابسته به غرب را برافراشتند.

وی در ادامه نقش جوانان در عرصه دیپلماسی كشور را مهم دانست و خاطرنشان كرد: دستگاه سیاست خارجی كشور بهره‌مند از حضور جوانان ولایی و مجهز به تحصیلات و دانش دیپلماتیك روز است.

صالحی تصریح كرد: جوانان كشور می‌توانند در زمینه ارتباط با جوانان كشورهای اسلامی در قالب سازمان همكاری اسلامی و جنبش غیرمتعهدها و سایر عرصه‌ها نقش آفرینی كنند.

** اهمیت ایران اسلامی در تعاملات سیاسی جهان

وزیر امور خارجه ایران در ادامه سخنان خود گفت:اكنون اهمیت جمهوری اسلامی ایران در تعاملات سیاسی جهان به گونه‌ای است كه هر روز در رسانه‌های جهان مطرح ویكی از موضوع‌های مهم درمذاكرات كشورهای بزرگ جهان است.

صالحی دلیل این رویكرد را پیام و جایگاه جمهوری اسلامی ایران در دنیا دانست و افزود: فشار، جنگ و محاصره اقتصادی هم نتوانست مانع از ادامه پیشرفت ایران شود بطوری كه در میان 57 كشور مسلمان و 130 كشور در حال توسعه، توانسته است در هر سه پرتاب ماهواره به فضا موفق عمل كند وبسیاری از فناوری‌ها و مراحل هسته‌ای را بومی‌سازی كند.

وی باتاكید براینكه نباید نگران آینده كشوربود،تصریح كرد:اكنون جمهوری اسلامی ایران در راهی قدم نهاده كه به پشتوانه دین و ملت بزرگ خود ، در عرصه بین‌المللی با عزتمندی و سرافرازی حضور دارد.

وزیر امور خارجه خطاب به جوانان تاكید كرد:آینده شما روشن است، نسل شما فرهیختگی را برای كشور رقم خواهد زد.

سیام*2023*



:: برچسب‌ها: پرندگان , پرنده ,
:: بازدید از این مطلب : 407
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : abbuse

این در حالی است كه تنها یك هفته تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این كشور كه شبیه یك همه پرسی است، باقی مانده است.

خبرگزاری فرانسه از عدن و به نقل از یك مقام امنیتی كه نخواست نامش فاش شود، گزارش كرد كه، 'یك مرد ناشناس در حالی كه سعی می كرد یك وسیله انفجاری را در یك اتاقك رای گیری در محله 'كریتر' این شهر جاسازی كند بعد از انفجار این بمب كشته شد.'

بنا به گفته این مقام امنیتی پس از این حادثه نیروهای امنیتی به سرعت به محل آمدند و به ویژه در نزدیكی مقر كمیته انتخابات مستقر شدند.

این مقام امنیتی همچنین گفت: 'ما هنوز نمی توانیم كسی را متهم كنیم اما گروه های افراطی (جدایی طلب) جنبش جنوبی به رهبری 'علی سالم البیض' (رهبر پیشین حزب سوسیالیست یمن) سعی دارند جلوی انتخابات را بگیرند.'

فعالان جنبش جنوبی می گویند كه انتخابات 21 فوریه (دوم اسفند) به تقاضای آن ها برای كسب خودمختاری یا استقلال در جنوب كشور توجهی ندارد. به همین دلیل آن ها تلاش كرده اند كمپینی برای تحریم انتخابات به راه بیندازند.

این همه در حالی است كه طرفداران البیض حتی آشكارا خواهان اجرای اقداماتی برای جلوگیری برگزاری انتخابات شده اند.

مترجمام ** 2044**1609



:: برچسب‌ها: حیوانات ,
:: بازدید از این مطلب : 444
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : abbuse

'محمد مهدی مهدوی 'روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با احتساب روستاهای بهر منده از گاز در ایام دهه مبارك فجر، در 11 ماهه نخست امسال در مجموع 162 روستای جدید استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند شدند.

وی مجموع اعتبار هزینه شده برای بهره برداری از 134 پروژه در ایام دهه مبارك فجر را 275 میلیارد ریال ذكر كرد.

وی همچنین به آغاز عملیات گازرسانی به 11 پروژه با اعتباری بیش از 102 میلیارد ریال به عنوان دیگر پروژه های دهه فجر اشاره كرد و گفت: پروژه خط انتقال گاز شویشه با متراژ 35 كیلومتر یكی از مهمترین این پروژه ها است كه اكنون با پیشرفت مناسبی در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینكه در 11 ماهه اول امسال 162 روستا جدید به تعداد روستاهای گاز دار استان اضافه شده افزود: ضریب كنونی نفوذ گاز طبیعی در استان كردستان به 58 درصد رسیده است.

مدیرعامل شركت گاز كردستان در ادامه سخنان خود با اشاره به اینكه در سفر پر خیر و بركت رهبر معظم انقلاب به استان كردستان، گازرسانی به 400 روستا به تصویب رسید، گفت: این مصوبات شتاب توسعه گازرسانی به روستاهای كردستان را چندین برابر كرده است.

به گفته وی تاكنون 90 درصد مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب در بخش گازرسانی در استان محقق شده است.

مهدوی افزود:در 11 ماه گذشته 970 كیلومتر شبكه گذاری، نصب 20 هزار مورد انشعاب و 46 هزار اشتراك پذیری جدید توسط این شركت صورت گرفته،كه در شاخص شبكه گذاری نسبت به تعهدات 12 ماهه امسال سه برابر رشد داشته است.

وی اظهار داشت: این شركت همچنین در شاخص های نصب انشعاب و اشتراك پذیری نیز به ترتیب 25 و 77 درصد نسبت به تعهدات 12 ماهه امسال رشد داشته است.

هم اكنون 296 هزار مشترك شامل 228 هزار مشترك شهری و 68 هزار مشترك روستایی زیر پوشش شبكه گاز طبیعی در استان كردستان قرار دارند.

استان كردستان یك میلیون و 450 هزار نفر جمعیت دارد كه از این تعداد 580 هزار نفر آن در روستاها و بقیه در شهرها ساكن هستند.ك/3

533/7346/ 640



:: برچسب‌ها: عکاسی , بچه ها ,
:: بازدید از این مطلب : 416
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : abbuse

آیت الله سیدعلی اكبر قرشی روز دوشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: استكبار جهانی از نخستین روزهای كلید خوردن انتخابات سعی كرده است با ایجاد شبه در سلامت انتخابات ایران، حضور مردم در پای صندوق های رای كم رنگ شود، حال آنكه انتخابات در جمهوری اسلامی شفاف تر و مردمی از همه كشورهای جهان است.

وی تاكید كرد: در تمام انتخاباتی كه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران برگزار شده خود مردم، مجری و ناظر انتخابات بوده و از نزدیك بر اعمال رفتار عوامل انتخابات نظارت كرده اند.

قرشی با عنوان اینكه دشمنان برای برهم زدن نظم و امنیت انتخابات آینده مجلس برنامه ریزی می كنند اظهار داشت: برخی گروه ها به دنبال بازسازی فتنه 88 هستند و تلاش می كنند با یاری گرفتن از عوامل داخلی دست به توطئه های مختلفی بزنند ولی باید بدانند مردم ایران هوشیار تر از آن هستند كه فرصتی به دشمنان بدهند.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد : برخلاف تصورات شوم دشمنان ایران اسلامی یكبار دیگر با نظم و آرامش در پای صندوق های رای حضور یافته و حماسه دیگری خلق خواهند كرد .

آیت الله قرشی خاطرنشان كرد: حضور پرشور مردم در 22 بهمن باید درس عبرتی برای بیگانگان باشد آنها با نگاهی دقیق به این حماسه باید بدانند مردم ایران با تبعیت از آرمان های امام راحل هرگز اجازه دخالت به دشمنان نخواهند داد.

عضو خبرگان رهبری از كاندیداها خواست با رعایت تقوای انتخاباتی و رعایت اصول مقدس نظام جمهوری اسلامی تلاش كنند فضای سالمی برای انتخابات فراهم كنند و نگذارند جهان سلطه از فرصت ها به نفع خود استفاده كند.

آیت الله قرشی انتخابات آینده را تبلور غیرت دینی و استكبار ستیزی ملت ایران خواند.

8135/583/ 1645



:: برچسب‌ها: نور ,
:: بازدید از این مطلب : 484
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()